تبیان، دستیار زندگی
واژه API مخفف شده سه كلمه Application Programming Interface میباشد آن یك رابط نرم افزار است كه در برنامه های دیگر استفاده میگردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توابع API یعنی چی؟

واژه API مخفف شده سه كلمه  Application Programming Interface می باشد که یك رابط نرم افزار است كه در برنامه های دیگر استفاده می گردد. همانند صفحه كلید ماشین حساب كه رابط میان كلید و عدد نمایش داده شده می باشد. یك API رابط نرم افزاری سیستم های عامل می باشدAPI یك سیستم عامل دلیلی بنیادی و اساسی می باشد برای عدم هماهنگی سیستمهای عامل با هم .

apiو ربات و رباتیک و روبوکاپ

برای مثال یك قطعه در یك سیستمی بر پایه مكینتاش نمی تواند در ویندوز اجرا شود (البته بدون وجود شبیه ساز آن) زیرا سیستم عامل مكینتاش و ویندوز API های متفاوتی دارند.

 توابع API ویندوز

توابع API ویندوز توابع داخلی ویندوز هستند که ویژوال بیسیک با عملیاتی می تواند از آنها استفاده کند با استفاده از روتین های API هرکاری که در ویندوز قابل اجرا باشد در ویژوال بیسیک نیز قابل اجرا می گردد. تمام توابع API ویندوز در درون DLL ها قرار دارند. اغلب DLL های ویندوز در دایرکتوری windows یا \windows\system قرار گرفته است فایلهای DLL اکثراً دارای پسوند “dll” یا ”exe” هستند.

DLL های معروف ویندوز عبارتند از :

User32.dll :

این فایل کتابخانه ای حاوی توابعی برای ایجاد و مدیریت رابط کاربر است. توابع موجود در این کتابخانه کاربرد های فراوانی دارند. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ایجاد پنجره ها و مدیریت آنها

ایجاد و مدیریت اشیا گرافیکی مانند : منوها ، لیست ها و دکمه ها و...

ایجاد و مدیریت دیالوگ ها

مدیریت ابزارهای ورودی کاربر مانند ماوس ، کیبورد و...

انتقال پیام ها بین پنجره های مختلف و مدیریت پروسیجرهای پنجره ها

ایجاد و مدیریت تایمر در ویندوز

مدیریت کلبیپ بورد

و....

apiو ربات و رباتیک و روبوکاپ

 Kernel32.dll:

این کتابخانه و توابع درون آن در حقیقت وظیفه مدیریت و کنترل اشیا و منابع اصلی سیستم عامل از قبیل فایل ها ، حافظه ، Process ها ، Theread ها را بر عهده دارند. در زیر به برخی از وظایف کلیدی توابع موجود در این کتابخانه اشاره شده است...

مدیریت و کنترل دایرکتوری ها ،فایل ها و درایور های سخت افزاری موجود در سیستم ایجاد و مدیریت Process ها و Theread ها

همگام سازی و ارتباط بین Process ها و Theread ها

مدیریت و اختصاص منابع سیستم از قبیل حافظه و سخت افزار های ورودی و خروجی

Debug کردن یک Process

ادامه دارد...

تهیه و تنظیم : سیدخاموشی