تبیان، دستیار زندگی
دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه واردكنندگان ماشین آلات چاپ و بسته‌بندی، توافق‌نامه ورود ماشین‌‌های «لتر پرس» و «ملخی» به كشور را امضا كردند. بر این اساس از این پس چاپخانه‌داران می‌توانند طبق ضوابط، به ورود این دستگاه‌ها به كشور اقدام كن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود دستگاه‌هاي چاپ «لتر پرس» و «ملخي» به كشور آزاد شد
 ورود دستگاه‌های چاپ «لتر پرس» و «ملخی» به كشور آزاد شد

دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اتحاديه واردكنندگان ماشين آلات چاپ و بسته‌بندي، توافق‌نامه ورود ماشين‌‌هاي «لتر پرس» و «ملخي» به كشور را امضا كردند. بر اين اساس از اين پس چاپخانه‌داران مي‌توانند طبق ضوابط، به ورود اين دستگاه‌ها به كشور اقدام كنند.

رييس اتحاديه واردكنندگان ماشين‌آلات چاپ و بسته‌بندي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اعلام اين خبر افزود: ماشين‌‌هاي «لتر پرس» و «ملخي» با اين‌كه دو دستگاه قديمي‌اند اما مورد نياز بسياري از چاپخانه‌داران در استان‌ها و شهرهاي مختلف اند.

علي مغاني در ادامه به برخي از ضوابط تعيين شده از سوي وزارت ارشاد اشاره كرد و گفت: اغلب نمونه‌هاي اين دو دستگاه متعلق به سال 1985 هستند كه بر اساس اين ضوابط، چاپخانه‌داران مي‌توانند دستگاه‌هاي زير پنج سال ساخت آن يعني سال 1980 را نيز خريداري كنند.

وي افزود: واردكنندگان براي هماهنگي‌ در سفارش و فعاليت‌ها، بايد از زمان سفارش محصول تا تحويل آن در گمرك با اتحاديه تعامل داشته باشند.

مغاني با بيان اين‌كه اين اقدام موجب تقويت فعاليت چاپخانه‌داران در شهرستان‌ها مي‌شود، اظهار داشت:‌ هرچند امروزه اغلب چاپخانه‌ها به دستگاه‌هاي مدرن و امروزي چاپ مجهز شده‌اند؛ اما بسياري از چاپخانه‌داران در شهرستان‌هاي كوچك به دليل قيمت بالا، از خريد اين دستگاه‌ها محرومند و كارهاي آنان نيمه‌تمام باقي مي‌ماند.

وي تصريح كرد: هم‌اكنون به دليل به‌روز نبودن تجهيزات چاپ در برخي از شهرها،‌ اغلب چاپخانه‌داران براي شماره‌گذاري به دستگاه ملخي و براي تازني به دستگاه لترپرس نياز دارند كه ورود دوباره اين دستگاه‌ها به كشور مي‌تواند آنان را از اين نظر بي‌نياز كند.

به دنبال ممنوعيت ورود ماشين‌‌هاي «لتر پرس» و «ملخي» به كشور، قيمت اين ماشين‌ها از 12 ميليون به 30 ميليون تومان رسيده بود.