تبیان، دستیار زندگی
نمایندگان مجلس بی‌خیال رییس فدراسیون فوتبال نمی‌شوند. در حالیكه قرار بود دیروز بعدازظهر علی کفاشیان و همکارانش به بهارستان بروند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفاشیان دوستانه استعفا بدهد ......

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال

نمایندگان مجلس بی‌خیال رییس فدراسیون فوتبال نمی‌شوند. در حالیكه قرار بود دیروز  بعدازظهر علی كفاشیان و همكارانش به بهارستان بروند تا در مورد ناكامی تیم ملی توضیحاتی ارایه دهند این اتفاق رخ نداد تا رییس كمیته تربیت بدنی مجلس خواهان استعفای علی كفاشیان شده است. جلال یحیی‌زاده كه مسایل ورزش و به خصوص فوتبال را با وسواس پیگیری می‌كند به خبرنگارانی كه به ساختمان مجلس رفته بودند گفته است: «قبلا بحث استعفای كفاشیان را به صورت دوستانه و صمیمی مطرح كردم. این خواسته بیشتر مردمی است كه از ناكامی تیم ملی ناراحت شدند. اگر چه كفاشیان در انتخابات مجمع رییس فدراسیون شده است اما برخی شرایط را ندارد.»

کفاشیان

خبرنگاران از یحیی‌زاده در مورد شرایطی كه رییس فدراسیون فاقد آن است سوال می‌پرسند اما نماینده تفت و میبد سعی می‌كند به صورت كلی به این قضیه پاسخ دهد: «رییس فدراسیون فوتبال باید آشنایی اجمالی با آن رشته را داشته باشد كه ایشان ندارند. البته موارد دیگری هم بوده بنابراین بهتر است كفاشیان با اختیار خودش این سمت را ترك كند چون ممكن است برخی دوستان در مجلس مانند من این خواسته را دوستانه مطرح نكنند.»

یكی از آن نمایندگانی كه یحیی‌زاده به آنها اشاره كرده احتمالا حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه است چون او هم دل خوشی از عملكرد مدیران فدراسیون ندارد.عضو فراكسیون ورزش می‌گوید: «متاسفانه در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی به تذكرات نمایندگان توجهی نشد. غرور بی‌جا در تیم ملی وجود داشت و می‌توان گفت روح ملی حاكم نبود. نتیجه چنین نگرشی، سقوط و ناكامی بود. نباید ناكامی در ورزش تبدیل به عادت شود. افرادی كه با طرح ادعاهای خوشبینانه روی ضعف‌های فنی سرپوش می‌گذاشتند یا باب نقد را بسته بودند باید پاسخگو باشند.»

کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال

اما واكنش رییس فدراسیون فوتبال نسبت به این صحبت‌ها هیچ تفاوتی با گذشته نكرده. كفاشیان می‌گوید: «مجمع فدراسیون در مورد من تصمیمی نگرفته است و هرگونه خبری مبنی بر بركناری‌ام صحت ندارد.» كفاشیان با خیال راحت این حرف‌ها را می‌زند چون می‌داند طبق قوانین جدید فیفا هیچ نهادی نمی‌تواند در كار فدراسیون دخالت كند و هیچ فرد جدیدی برای پست ریاست فدراسیون فوتبال معرفی نخواهد شد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری