تبیان، دستیار زندگی
رامین طباطبایی دوپینگ محسن داوودی و رشید شریفی را تایید كرد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوپینگ دو وزنه بردار ایران

وزنه‌برداری

نمونه دوپینگ دو وزنه‌بردار سنگین وزن ایران در رقابت‌های آسیا مثبت اعلام شد.

بنابر آخرین گزارش‌ها از اعلام نتایج دوپینگ مسابقه‌های وزنه‌برداری در قاره آسیا نام دو وزنه‌بردار ایران در این لیست وجود دارد. محسن داوودی قهرمان دسته 94+ كیلوگرم نوجوانان آسیا و بهترین وزنه‌بردار این دوره از رقابت‌ها نمونه‌ دوپینگش مثبت اعلام شده است.او در ماه‌های اخیر از طریق ارگان‌های قانونی به دنبال پیگیری موضوع دوپینگ خود بوده است. از آن جمله می‌توان به پیگیری‌هایش در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و حتی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره كرد.

دوپینگ در وزنه برداری

همچنین نمونه‌ A رشید شریفی قهرمان دسته 105+ كیلوگرم رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان نیز مثبت اعلام شده است.شریفی با تایید این خبر گفت: من هیچ داروی غیر مجازی استفاده نكرده ام. من دراختیار تیم ملی بودم و هیچ دارویی كه بدون اطلاع مربیان در تیم ملی باشد استفاده نكرده ام. فكر می‌كنم اشتباهی شده است.

شریفی ادامه داد: حال باید نمونه B آزمایش شود. احتمال دارد كه اشتباه كرده باشند و این مسایل در نمونه B مشخص شود. آنها باید نمونهB را با دقت بیشتری آنالیز كنند.قهرمان دسته فوق سنگین آسیا در پایان گفت: من امیدم به خدا است. خودم می‌دانم كه داروی غیر مجازی استفاده نكرده‌ام. اكنون هم تمرین‌هایم را انجام می‌دهم تا به اردوی تیم ملی بازگردم.

افشارزاده و رضازاده

افشارزاده: رضازاده باید پاسخگو باشد

در پی مثبت شدن نمونه دوپینگ دو نفر از ملی پوشان وزنه برداری ایران، رییس فدراسیون وزنه برداری گفت:به اصل گرفتن چنین آزمایشاتی اعتراض داریم.

بهرام افشارزاده اظهار کرد: ما به اصل گرفتن چنین آزمایشاتی اعتراض داریم و نمی دانیم که چرا چنین بحث هایی مطرح شده است.تا به حال 200 نمونه دوپینگ از ملی پوشان وزنه برداری گرفته شده است که همه اش منفی بوده است. فعلا هیچ موضعی نداریم تا جواب آزمایشهای B مشخص شود.

وی در این مورد که تا به حال برخی از ملی پوشان دوپینگ خود را تایید کرده اند گفت: در این مورد حسین رضازاده مدیر تیم ملی باید پاسخگو باشد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری