تبیان، دستیار زندگی
یک بر توپ طلا بوسه می زند؟ تنها دو روز تا مراسم انتخاب بهترین بازیکن آسیا زمان باقی است و در این فاصله رایزنی های فراوانی پیرامون آن که کدامیک از سه نفر مرد سال قاره آسیا انتخاب می شود، به گوش می رسد. قصد داریم نامزدان دریا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

afc معرفی می کند

از این سه نفر، کدام یک بر توپ طلا بوسه می زند؟


تنها دو روز تا مراسم انتخاب بهترین بازیکن آسیا زمان باقی است و در این فاصله رایزنی های فراوانی پیرامون آن که کدامیک از سه نفر مرد سال قاره آسیا انتخاب می شود، به گوش می رسد. قصد داریم نامزدان دریافت توپ طلا را به طور کامل معرفی کنیم تا خود شما قضاوت کنید کدامیک مستحق رسید به این عنوان است. فراموش نکنیم که سال گذشته این عنوان به مهدی مهدوی کیا تعلق گرفت. امسال نوبت کدامیک از این سه نفر است که بر توپ طلا بوسه زند؟

علی کریمی

سالهای زیادی است که کریمی در فوتبال آسیا می درخشد، بسیاری او را مارادونای آسیا می خواندند، اما این ستاره ایرانی تنها محبوب آسیایی ها نیست و چندین پیشنهاد از تیمهای اروپایی نظیر آتلتیکو مادرید اسپانیا و پروجای ایتالیا داشته است.

سال 2004، یک سال ویژه برای کریمی بود. او قهرمان جام حذفی امارات شد و در لیگ امارات با 14 گل زده، آقای گل مسابقات شد. کریمی در مجموع 27 گل در لیگ و جام حذفی امارات به ثمر رساند.

کریمی روند رو به رشد خود را در جام ملتهای 2004 هم ادامه داد و با گلها و دریبلهای خود تیم ایران را به مقام سومی آن مسابقات رساند. هیچ کس هت تریک او در مقابل کره جنوبی را فراموش نمی کند. علی کریمی در رقابتهای جام ملت های 2004 با 5 گل زده آقای گل شد و عنوان دومین بازیکن برتر مسابقات را به دست آورد.

نام: علی کریمی

تاریخ تولد:8 نوامبر 1978

قد:78/1 متر

وزن:79 کیلوگرم

باشگاه: الاهلی امارات

باشگاه های قبلی: فتح و پرسپولیس

ملیت: ایرانی

پست: مهاجم- عهافبک

افتخارات:

- بهترین گلزن رقابتهای جام ملتهای 2004 چین( با 5 گل زده)

- مدال برنز رقابتهای جام ملتهای 2004 چین

- عضو تیم منتخب مسابقات جام ملتهای 2004 چین

- قهرمان بازیهای آسیایی(1998)

- قهرمان بازیهای غرب آسیا2000

علاحبیل

درخشش در لیگی که ستارگانی چون گابریل باتیستوتا، سونی اندرسون، فرانک لبوف و مارسل دسایی بازی می کنند، کار آسانی نیست اما علاحبیل در لیگ قطر هم یک بازیکن گلزن نشان داد، به طوری که با زدن هشت گل در ده مسابقه بهترین گلزن این رقابتهاست. حبیل در طول مسابقات جام ملتهای آسیا با پنج گل خود تیم نه چندان مدعی بحرین را تا مرحله نیمه نهایی جلو برد.

نام: علاحبیل

تاریخ تولد:25 ژوئن 1982

قد:75/1متر

وزن:66 کیلوگرم

باشگاه: الغرافه(قطر)

باشگاه قبلی: الاهلی(بحرین)

ملیت: بحرین

پست: مهاجم

افتخارات:

- بهترین گلزن رقابتهای جام ملتهای 2004 چین( با 5 گل زده)

- مقام چهار جام ملتهای 2004 چین

- عضو تیم منتخب مسابقات جام ملتهای 2004 چین

- پیشتاز گلزنان لیگ قطر(10 گل در 8 مسابقه)

- نفر دوم گلزنان مرحله مقاماتی جام جهانی 2006(5 گل در 5 مسابقه)

شونسوکه ناکامورا

این بازیکن 24 ساله ژاپنی در رقابتهای جام ملتهای آسیا به عنوان بهترین بازیکن مسابقات شناخته شد. ناکامورا سه سال است که در باشگاه رجینای ایتالیا بازی می کند و در این تیم یک مهره کلیدی به شمار می آید. او هافبکی است که خوب گل می زند، خوب پاس می دهد، مهارت او با توپ مناسب است و از همه مهمتر یک رهبر برای حفظ نظم تیمی به شمار می آید. ناکامورا در جام ملتهای آسیا دو گل به ثمر رساند.

نام: شونسوکه ناکامورا

تاریخ تولد:24 ژوئن 1978

چقد:78/1 متر

وزن:69 کیلوگرم

باشگاه: رجینا( ایتالیا)

باشگاه های قبلی: یوکاهاما مارینوس

ملیت: ژاپنی

پست: هافبک

افتخارات:

- قهرمان رقابتهای جام ملتهای 2004 چین

- بهترین بازیکن جام ملتهای 2004 چین

- عضو تیم منتخب مسابقات جام ملتهای 2004 چین

- بازیکن کلیدی تیم رجینای ایتالیا