تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران با بررسی نتایج یك تحقیق جدید تاكید كردند: مصرف مواد غذایی حاوی سویا خطر ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سویا برای ریه ها نیز مفید است

لوبیای سویا

پژوهشگران با بررسی نتایج یك تحقیق جدید تاكید كردند: مصرف مواد غذایی حاوی سویا خطر ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی را كاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، پژوهشگران استرالیایی در یك مطالعه جدید دریافته‌اند: افرادی كه محصولات غذایی حاوی سویا مصرف می‌كنند، عملكرد ریوی بهتری دارند و خطر بروز بیماری مزمن انسداد ریوی در آنها بسیار كمتر است.

دكتر فومی هیرایاما و اندری لی از دانشگاه فناوری كیورتین در استرالیا به همراه یك تیم پژوهشی از پزشكان متخصص امراض ریوی این تحقیق را انجام داده‌اند. آنها از 300 بیمار مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی در شش بیمارستان ژاپنی و 340 نفر در گروه كنترل و در رده سنی مشابه از همان نواحی نظرسنجی كردند.

پژوهشگران درباره مقدار مصرف سویا در این افراد اطلاعاتی به دست آوردند. دكتر هیرایاما در بیانیه‌ای اعلام كرد: مصرف سویا باعث بهبود عملكرد ریه‌ها می‌شود.

سویا

وی تصریح كرد: سویا حاوی فلاوونوئیدهایی است كه به عنوان یك ماده ضد التهابی در ریه عمل می‌كند و می‌تواند در افراد سیگاری از ریه‌ها در برابر تاثیرات سرطان زایی تنباكو محافظت كند.

با این حال پژوهشگران تاكید كردند باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا مكانیسم بیولوژیك این تاثیر شناسایی شود.

گفتنی است، سویا یكی از تركیبات موجود در بسیاری از مواد غذایی ژاپنی ها است و تا كنون فواید بسیاری از مصرف این ماده خوراكی شناخته شده است.

* مطالب مرتبط :

مواد غذایی که از سویا به دست می آیند

سویا از تعریق شبانه در خانم ها جلوگیری می‌کند

فواید سویا برای بدن

فواید سویا برای بیماری های مختلف

نقش سویا در كاهش عوارض دوران یائسگی

سویا و کاهش پوکی استخوان

تهیه شیر و پنیر از سویا

مردم به تاثیر سویا شک دارند!

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.