تبیان، دستیار زندگی
رهبر جماعت اخوان المسلمین اعلام كرد كه دولت مصر برای تضعیف كشور مصر در حال اجرای برنامه‌های صهیونیستی-آمریكایی در این كشور است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصر، سیاست‌های صهیوآمریكایی را اجرا می‌كند

رهبر جماعت اخوان المسلمین

رهبر جماعت اخوان المسلیمن مصر در واكنش به بازداشت برخی سران این جماعت به دست نیروهای امنیتی این كشور، تصریح كرد كه مقامات دولت مصر برای تضعیف مصر در حال اجرای برنامه‌های صهیونیستی-آمریكایی هستند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری شبكه الجزیره، "محمد مهدی عاكف" در واكنش به اقدام دولت مصر در بازداشت برخی از سران جماعت اخوان المسلمین بشدت از مقامات این كشور انتقاد كرد.

بنا بر این گزارش، رهبر جماعت اخوان المسلمین اعلام كرد كه دولت مصر برای تضعیف كشور مصر در حال اجرای برنامه‌های صهیونیستی-آمریكایی در این كشور است.

مقامات امنیتی مصر امروز دور جدیدی از بازداشت اعضای جماعت اخوان المسلمین را آغاز كردند و در این بازداشت‌ها 4 تن از رهبران این جماعت بازداشت شدند كه در بین آنان نام "عبد المنعم ابو الفتح  "دبیر كل اتحادیه پزشكان عرب و عضو دفتر ارشاد و "فتحی لاشین " و "جمال عبد السلام " مدیر كمیته امداد و اورژانس اتحادیه پزشكان عرب به چشم می‌خورد.

عاكف در واكنش به بازداشت اعضای اخوان المسلمین با بیان اینكه هیچ دلیل و منطقی برای این بازداشت‌ها نمی‌بیند اعلام كرد كه "مصر در فساد و ظلم و شكست در همه عرصه‌ها به سر می‌برد."

رهبر جماعت اخوان المسلمین اعلام كرد كه دولت مصر برای تضعیف كشور مصر در حال اجرای برنامه‌های صهیونیستی-آمریكایی در این كشور است.

رهبر جماعت اخوان المسلیمن مصر با بیان اینكه احتمال می‌دهد شمار بیشتری از افراد این جماعت بازداشت شوند، افزود كه "نظام مصر ماموریت اصلی خود را رها كرده است و مشغول پیگیری و تعقیب سران جماعت اخوان المسلمین است. "

جماعت اخوان المسلمین مصر از مخالفان و منتقدان جدی دولت این كشور به ریاست "حسنی مبارك " است كه هر از گاهی رهبران آن به بهانه‌های مختلف بازداشت می‌شوند.

از زمانی كه اخوان المسلمین در سال 2005، 88 كرسی از كرسی‌های پارلمان مصر را به دست آورد، نیروهای امنیتی مصر هزاران نفر از اعضای این جماعت را بازداشت كرده‌اند.

هم‌اكنون 146 عضو این جماعت در بازداشت دولت حسنی مبارك به سر می‌برند كه 15 نفر از آنان از مسئولان این جماعت در شهرهای مختلف مصر هستند.

تهیه و تنظیم برای تبیان : سعید آقازاده