تبیان، دستیار زندگی
در صورت حل نشدن مشكل باشگاه مس كرمان، تیم فوتبال پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس در آستانه حضور درآسیا

تیم فوتبال پرسپولیس

در صورت حل نشدن مشكل باشگاه مس كرمان، تیم فوتبال پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت.

فدراسیون فوتبال دیروز در نامه‌ای به باشگاه مس اعلام كرد یكی از شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا این است كه هر باشگاه یك تیم حرفه ای و یك تیم آماتور داشته باشد. این در حالی است كه سه تیم حرفه‌ای زیر نظر باشگاه مس اداره می‌شود.

به نقل از فارس، تیم‌های مس رفسنجان و مس سرچشمه كه در لیگ دسته اول حضور دارند باید طبق قوانین كنفدراسیون فوتبال آسیا دارای مدیرعامل و چارت باشگاهی مجزا باشند. این در حالی است كه این تیم‌ها نیز زیر‌مجموعه باشگاه مس كرمان هستند و تحت مدیریت عبدالرضا برهانی‌نژاد اداره می‌شوند.

خطر حذف مس کرمان از لیگ قهرمانان آسیا

مس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا یك راه بیشتر ندارد و آن هم اینكه دو باشگاه مس رفسنجان و مس سرچشمه دارای تشكیلات مجزا شوند اما مسئولان شركت مس معتقدند این شركت نمی‌تواند سه باشگاه را تاسیس و اداره كند. بنابراین باید این دو باشگاه باید از زیر مجموعه مس كرمان خارج شده تا این باشگاه بتواند در لیگ قهرمانان آسیا شركت كند در غیر اینصورت پرسپولیس به عنوان تیم پنجم لیگ راهی مسابقات آسیایی خواهد شد.

استقلال، ذوب آهن، سپاهان و مس 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند. سپاهان تیم چهارم لیگ برتر بود اما به واسطه قهرمانی ذوب آهن در جام حذفی مجوز حضور در آسیا را به دست آورد. پرسپولیس فصل گذشته در لیگ پنجم شده بود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری