تبیان، دستیار زندگی
رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تقدیر از عملكرد سازمان سنجش در برگزاری كنكور سراسری سال 88، گفت: این آزمون ملی علمی از نظر ایمنی، با امنیت كامل برگزار شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر از عملكرد سازمان سنجش آرشیو شد

کنکور

رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تقدیر از عملكرد سازمان سنجش در برگزاری كنكور سراسری سال 88، گفت: این آزمون ملی علمی از نظر ایمنی، با امنیت كامل برگزار شد.

دكتر علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اینترنتی شدن مراحل كنكور را بسیار مثمرثمر دانست و افزود: در كنكور 88 كارت ورود به جلسه آزمون از طریق اینترنت در اختیار داوطلبان قرار گرفت كه كمك بسیار زیادی به آنها كرد.

نماینده مردم تهران در ادامه باز شدن بسته‌های سوال در حوزه‌های امتحانی را هم از فعالیت‌های خوب وزارت علوم برشمرد و تصریح كرد: امسال بسته‌های سوالات مستقیم به حوزه امتحان ارسال و در آنجا باز شد كه این موضوع ضریب امنیتی صحیح برگزار شدن آزمون را به شدت بالا می‌برد، به هر حال این برنامه‌ریزی سازمان سنجش قابل تقدیر است و ما به سهم خود از زحمات دوستان تشكر می‌كنیم.

رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به نگرانی جمعی از داوطلبان نسبت به بومی‌گزینی كنكور 88 با توجه به مسایل كنكور سال گذشته، اظهار كرد: مهم‌ترین اشكال كنكور 87 تغییری بود كه در مردادماه انجام شد و طی آن درصد بومی‌گزینی نسبت به سال 86 به شدت افزایش یافت، و متاسفانه عدم اطلاع‌رسانی صحیح وزارت علوم و سازمان سنجش در این باره، سبب سردرگمی بسیاری از داوطلبان شد كه كمیسیون آموزش و تحقیقات هنوز هم شكایت كنكور 87 را در مجلس دنبال می‌كند، اما خوشبختانه با مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و تغییری كه در بومی گزینی برای سال 88 در نظر گرفته شد، این نگرانی برطرف شده است.

به گفته عباسپور، بومی‌گزینی در 13 رشته مهم نظیر پزشكی، دندانپزشكی، ‌داروسازی، حقوق و ... در دانشگاه‌های برتر كشور در كنكور امسال اجرا می‌شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این كه با این مصوبه جدید، عدالت آموزشی بهتر در كنكور سال 88 رعایت شود، اظهار كرد: بدون شك مشكلاتی كه در كنكور سال 87 ایجاد شد، را شاهد نخواهیم بود.

رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه دقت داوطلبان در انتخاب رشته را از شرایط ورود به دانشگاه‌ها دانست و گفت: پذیرفته شدگان در مرحله نخست باید شرایط ورود به رشته‌ها و دانشگاه‌ها را به دقت مطالعه و بررسی كنند.

منبع

خبرگزاری ایسنا