تبیان، دستیار زندگی
از دست دادن ستاره های بزرگ درفوتبال ما که چرخه تولید کاملا ناقصی درآن وجود دارد، به منزله دچارشدن به یک چالش بزرگ است ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درک کردند و رفتند

کریمی و مهدوی کیا

از دست دادن ستاره های بزرگ درفوتبال ما که چرخه تولید کاملا ناقصی درآن وجود دارد، به منزله دچارشدن به یک چالش بزرگ است. ما درسالهای گذشته هم بازیکنانی مانند عابدزاده، عزیزی و دایی را از دست دادیم و به چالش رسیدیم. چالشی که تا همین امروز هم با آن مواجه ایم.

به نقل از تابناک، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی هم درمیان همین دسته ازبازیکنان قرار می گیرند و مطمئنا اگرقرارباشد برترین تیم تاریخ فوتبال کشورمان را انتخاب کنیم، این دوهم درمیان نفرات منتخب این تیم قرارخواهند گرفت.

رفتن این دو در فوتبالی که جایگزین سازی را درخود نمی بیند، به شدت مشکل سازاست و ما با ادامه همین روند فعلی مطمئنا تا سالهای سال نمی توانیم جانشینانی برایشان پیدا کنیم؛ همانطورکه نتوانستیم برای دایی و عزیزی جایگزینی مطمئن وارد تیم ملی کنیم. برای حل این مشکل تنها و تنها تفکر وبرنامه ریزی روی آینده راهگشاست.

معتقدم سطح نزولی فوتبال ملی ما که از 5 سال قبل آغاز شده، تا 2 سال آینده هم ادامه خواهد داشت و ما نباید این انتظار را داشته باشیم که فوتبالمان درمسیر پیشرفت قرار بگیرد. اگرازهمین امروز برنامه ریزی را آغاز کنیم و به ایجاد یک چرخه تامین فکر کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که بعد از 2 سال درمسیر پیشرفت قرارخواهیم گرفت.

خداحافظی ستارگان فوتبال ایران

برای رسیدن به این نقطه باید صبور بود و هزینه عدم ظرفیت سازی از گذشته را پرداخت. ستارگانی مثل کریمی و مهدوی کیا بالاخره باید یک روز از فوتبال ملی خداحافظی می کردند. من فکر می کنم آنها هم به موقع چالش ایجاد شده را درک کردند و ترجیح دادند درشرایط فعلی جا را برای جوان ترها باز کنند.

امروز به جز مردم هیچ کس از شرایط ایجاد شده برای فوتبال ناراحت نیست. ما با فدراسیونی مواجه بودیم که در4 سال گذشته تنها به خبرسازی پرداخت و هیچ اقدامی در راستای برنامه ریزی برای اصلاح وضعیت آشفته فوتبال انجام نداد.

امروز کره شمالی از ما عبور کرد و 4 سال آینده هم اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، مجبوریم با امثال تایلند، اردن، بحرین و عمان کورس بگذاریم تا شاید از آنها عقب نمانیم.

این ساختار با این نفرات و مدیران فعلی فوتبال را به اینجا رساند که می بینید و دراین شرایط تنها حضورنفرات متخصص می تواند پایانی برای بحران ایجاد شده باشد.                                                                                                   مجید جلالی

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری