تبیان، دستیار زندگی
در حال حاضر 15 هزار دانشجوی خارجی از 77 كشور دنیا در دانشگاه‌های كشور مشغول به تحصیل هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

15 هزار دانشجوی خارجی از 77 كشور

دانشجو

قائم‌مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم گفت: در حال حاضر 15 هزار دانشجوی خارجی از 77 كشور دنیا در دانشگاه‌های كشور مشغول به تحصیل هستند.

حسن مسلمی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با تأكید بر این‌كه پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های كشور نیازمند فرهنگ‌سازی در دانشگاه‌ها و جامعه است، افزود: در حال حاضر 3 هزار دانشجوی خارجی در مراكز آموزش عالی، یك هزار و500 نفر در دانشگاه‌های علوم پزشكی و 11 هزار نفر در جامع‌المصطفی العالمیه مشغول به تحصیل هستند.

وی با تأكید بر این‌كه تعداد دانشجویان غیر‌ایرانی كه در حال حاضر در دانشگاه‌های كشور در حال تحصیل هستند باید بیش از 13 برابر تعداد موجود شود، گفت: 5 درصد از دانشجویان كشور باید غیرایرانی باشند یعنی تعداد دانشجویان غیرایرانی باید به 200 هزار نفر برسد.

در حال حاضر 15 هزار دانشجوی خارجی از 77 كشور دنیا در دانشگاه‌های كشور مشغول به تحصیل هستند.

قائم‌مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم با بیان این‌كه در 18 تیر هفتمین جشن دانش‌آموختگی دانشجویان غیرایرانی و چهارمین جشنواره فرهنگ ملل برگزار می‌شود، اظهار داشت: 10 دانشجوی نمونه غیرایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های كشور بر اساس آئین‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه كشور معرفی می‌شوند.

گفتنی است "جامعه المصطفی العالمیه" سال گذشته با ادغام دو كانون علمی و فرهنگی شامل سازمان حوزه و مدارس علمیه خارج از كشور و مركز جهانی علوم اسلامی، به دستور مقام معظم رهبری تشكیل گردید که به کار تعلیم و آموزش طلاب خارجی اختصاص داشته و مرکز آن قم است.

تنظیم برای تبیان: امیرمحمد پارسی