تبیان، دستیار زندگی
«آخرین ملكه زمین» در جشنواره آسیا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«آخرین ملكه زمین» در جشنواره  آسیا

«آخرین ملكه زمین» در جشنواره  آسیا

فیلم«آخرین ملكه زمین» به نویسندگی و كارگردانی محمدرضا عرب در آخرین حضور بین‌المللی خود مهمان ویژه جشنواره فیلم جنوب آسیا می‌شود.

به گزارش ایسنا این جشنواره از امروز و به مدت چهار روز در جزیره گوا هند برگزار می‌شود كه به گفته برگزاركنندگان آن به دلیل اهمیت سینمای ایران تعدادی فیلم كوتاه از سینمای جوانان ایران در این جشنواره به نمایش در می‌آیند و «آخرین ملكه زمین» هم مهمان ویژه این جشنواره خواهد بود.

قرار است این فیلم كه اكران عمومی آن در ایران اخیرا به پایان رسیده در این جشنواره هر روز یك نوبت نمایش داشته باشد.

«آخرین ملكه زمین» در جشنواره  آسیا

بر اساس این گزارش در خلاصه داستان، «آخرین ملكه زمین» كه اولین تجربه سینمایی محمدرضا عرب است، آمده است: «علی بخش، جوان مهاجر افغانی كه در ایران مشغول به كار است از خانواده بخصوص، نامزدش شاهگل مدتی است بی‌خبر است. حوادث و اخبار 11 سپتامبر و حمله امریكا به افغانستان دلشوره‌های علی بخش را بیشتر می‌كند. بنابراین تصمیم می‌گیرد به وطنش افغانستان بازگردد كه در این سفر طولانی با فراز و نشیب‌های بسیار روبه‌رو می‌شود...»

برخی از عوامل این فیلم كه پیش از این در جشنواره‌های مختلفی در سطح جهان شركت داشته‌اند، عبارتند از: تهیه‌كننده: سیدعلیرضا سجادپور، فیلمنامه: محمد ترابی و محمدرضا عرب، مدیر فیلمبرداری: ساعد نیك‌ذات، تدوین: واروژ كریم‌مسیحی، موسیقی متن: علیرضا كهن‌دیری، صداگذاری و میكس: رضا نریمی‌زاده، صدابردار: حسین بشاش، طراح صحنه و لباس: سیدمصطفی آل‌احمد، طراح جلوه‌های ویژه: اصغرپور هاجریان، طراح چهره‌پردازی: سعید ملكان و مدیرتولید: مرتضی متولی.

همچنین قربان نجفی، گلی اكبری، علاء ‌محسنی، علی آزادنیا، غلامرضا بایزان‌منش، وحید نگاه، عبدالوكیل نیك‌بین، علی‌اكبر پیغمبری، ساقی عقیلی و نصیره اكبری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند و اصغر همت نیز در آن به صورت افتخاری حضور یافته است.

«آخرین ملكه زمین» در جشنواره  آسیا

سرمایه‌گذاری این فیلم را نیز حوزه هنری (سازمان سینمایی سوره) برعهده دارد.

گفتنی است، این دهمین حضور بین‌المللی این فیلم محسوب می‌شود و پیش از این نیز این فیلم دو جایزه بابت بهترین كارگردانی را از جشنواره‌ی فجر گرفته و در آخرین حضور بین‌المللی خود در هفتمین جشنواره‌ی «اشلند» در سه رشته بهترین كارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبرداری كاندیدای دریافت جایزه شده است.

این فیلم تاكنون در جشنواره‌های دیگری همچون بروكلین، مونترال، قاهره، سنگاپور، ژاپن، بمبئی، بوستون و ... به نمایش درآمده و قرار است به زودی در شهرستانها نیز اكران شود.