تبیان، دستیار زندگی
بررسی آسیب‌ها و مشكلات زندان‌ها در كتابی با عنوان «آسیب‌شناسی زندان» نوشته علی شمس، مدیر كل دفتر آموزش و پژوهش سازمان‌ زندان‌ها به‌زودی از سوی انتشارات این سازمان روانه بازار كتاب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسيب‌شناسي زندان» بر پيشخوان كتابفروشي‌ها
آسیب‌شناسی زندان» بر پیشخوان كتابفروشی‌ها

بررسي آسيب‌ها و مشكلات زندان‌ها در كتابي با عنوان «آسيب‌شناسي زندان» نوشته علي شمس، مدير كل دفتر آموزش و پژوهش سازمان‌ زندان‌ها به‌زودي از سوي انتشارات اين سازمان روانه بازار كتاب مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، احمد راهرو، معاون دفتر آموزش سازمان‌ زندان‌ها با بيان اين خبر، اظهار داشت:‌ اين اثر يكي از كاربردي‌ترين كتاب‌هاي پژوهشي در زمينه شناخت آسيب‌ها و بررسي مشكلات زندان‌هاست.

نويسنده اين اثر به دليل سابقه طولاني فعاليت در امور زندانيان و همچنين معاونت در بخش سلامت اصلاح و تربيت سازمان زندان‌ها، با بهره‌گيري از تجربيات خود، در پايان هر فصل به ارايه راهكارهاي پيش‌گيرانه و چگونگي مواجهه با مشكلات و مسايل زندانيان مي‌پردازد.

راهرو موضوعات بررسي و تشريح شده اين كتاب را از مسايل اساسي زندانيان دانست و گفت: مباحث اين اثر تمامي مشكلات موجود در زندان‌ها را در هشت فصل دربر مي‌گيرد. مسايلي نظير مواد مخدر، روابط جنسي، غيبت از مرخصي، خودكشي، بيماري‌هاي پرخطر در زندان، فرار از زندان و اخلال در نظم زندان‌ها از موضوعات اصلي اين نوشتارند.

وي افزود: رفتارهاي نابه‌هنجاري مانند گروگان‌گيري، خشونت، شورش، زورگيري، اعتصاب، خودزني و ديگرزني از معضلاتي اند كه نويسنده در بخش اخلال در زندان به بررسي آنها توجه كرده است.

راهرو با اشاره به استفاده بيش از چهل منبع خارجي سال‌هاي پس از 2004 ميلادي و منابع داخلي در اين اثر، اظهار داشت: كتاب «آسيب‌شناسي زندان‌ها» كه به نوعي جامعه‌شناسي زندان‌ها نيز به شمار مي‌رود، ميان كاركنان زندان‌ها توزيع شده و به‌زودي در بازار كتاب نيز ارايه خواهد شد.

گفتني است اين كتاب در غرفه سازمان زندان‌هاي نمايشگاه جامع عملكرد سي‌ساله قوه قضاييه در سالن خليج فارس نمايشگاه بين‌المللي تهران نمايش داده مي‌شود.

نمايشگاه جامع عملكرد سي‌ساله قوه قضاييه از اول تا هشتم تير ماه در مكان نمايشگا‌هاي بين‌المللي تهران برپاست.

كتاب «آسيب‌شناسي زندان» در شمارگان ده‌هزار نسخه، 380 صفحه و بهاي 57500 ريال در نخستين روزهاي هفته آتي روانه بازار كتاب مي‌شود.