تبیان، دستیار زندگی
شتم -  مشکلات مربوط به Internet Explorer         مدیریت امنیت در IE نسخه IE6.0 که همراه ویندوز XP ارائه شده است شاملتعدادی ویژگی های امنیتی است که برای محافظت از شما در اینترنت طرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش هشتم -  مشکلات مربوط به Internet Explorer


  مدیریت امنیت در IE

نسخه IE6.0 که همراه ویندوز XP ارائه شده است شاملتعدادی ویژگی های امنیتی است که برای محافظت از شما در اینترنت طراحی شدهاست.این تنظیمات زیاد هستند واغلب مورد استفاده قرار می گیرند.اما استفاده از آنها می تواند سبب وقوع برخی مشکلات نیز شود . دراین قسمت مروری بر این مفاهیم داریم .

IE به من می گوید که این سایت ها یا کارها اجازه اجرا ندارند

علت:

IE بواسطه ناحیه های مختلف اجزاء امنیتی را مورد توجه قرار می دهد. IE دارای 4 ناحیه بندی Restricted Sites , Local Internet, Internet می باشد. تنظیمات بالا در هر ناحیه توانایی اینترنت را کاهش می دهد. اما امنیت را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، کم کردن تنظیمات سبب می شود تاهر چیزی که مایلید انجام دهید اما ممکن است این کاردرست نباشد. در واقع باید یک برابری بین امنیت مورد نیاز و نیازهای شخصی تان برقرار سازید . خوشبختانه می توان به آسانی تنظیمات مربوط به امنیت ارتباط را در هر زمان تغییر داد.

راه حل:

برای تغییر تنظیمات یک ناحیه از مراحل زیر پیروی کنید:
1- گزینه Start / Control Panel / Internet Options را انتخاب کنید.
2- زبانه Security را انتخاب کنید ( همانند شکل ) ناحیه مورد نظر خود را انتخاب کنید و نوار لغزنده را که میزان امنیت را برای شما تعیین می کند را تغییر دهید. در صورتی که نوارلغزنده را مشاهده نمی کنید دکمه Default Level را انتخاب کنید. سطح متوسط عموماً بهتریم تنظیم برای همه افراد است .

3- با ایجاد یک سطح امنیتی دلخواه در قسمت Custom Level می توانید تنظیمات امنیتی را مدیریت کنید . دراین قسمت می توانید تعیین کنید که چه چیزی اجازه دارد و چه چیزی ندارد.
4- با کلیک کردن دکمه Custom Level پنجره Security Settings فعال می شود ( همانند شکل ) دکمه رادیویی مورد نظرتان را انتخاب کرده وOK را کلیک کنید.