تبیان، دستیار زندگی
تعدادی از نفرات فصل گذشته و نفرات جدید استقلال با مدیرعامل باشگاه دیدار کردند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکرارقهرمانی سخت است اما محال نیست

واعظ آشتیانی

تعدادی از نفرات فصل گذشته و نفرات جدید استقلال با مدیرعامل باشگاه دیدار کردند.

در این نشست صمیمی که در محل باشگاه برگزار شد، بازیکنان جدید رسما به نفراتی که قرارداد خود را برای سال جدید تمدید کرده اند ، معرفی شدند.

* تغییرات منطقی بوده است

ما در فصل جدید تغییراتی داریم و قصدمان بر این است که ضعف گذشته را به قوت تبدیل کنیم افتخار می کنم که استقلال امسال یارگیری منطقی ، منصفانه و کارشناسی داشته است.

امسال را با پارسال قیاس می کنیم ؛ در همه خطوط مختلف یارگیری بر اساس نیاز و سنجیده بوده و اکنون هم به دنبال تکمیل تیم هستیم و ان شاء الله تا روزهای آینده تیم نهایی خواهد شد.

* تکرار قهرمانی محال نیست

تکرار قهرمانی سخت است اما محال نیست. کمتر تیمی می توان پیدا کرد که بتواند قهرمانی را تکرار کند.این طور نیست که تیم های دیگر منتظر بمانند تا دوباره استقلال قهرمان شود اما مجموعه جدید استقلال تلاش می کند تا قهرمانی تکرار شود.امیدوارم شما با شایستگی هایتان فصل بعد را با قهرمانی به پایان ببرید. با قهرمانی شما در لیگ سنت شکنی کنید.

* تبعیض نداریم

در سال جاری می خواهیم از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم. خود محوری ، سلیقه ای، گروهی و باندی با کسی بر خورد نشود. اگر بازیکنی توانمند است ، باید فارغ  از مسایل شخصی و نگاه منصفانه با او رفتار شود.

در استقلال هرگز تبعیض نخواهیم داشت. شایستگی افراد مهم است اگر قرار است به بازیکنی مساعدت شود باید به عدالت باشد و باید پدیده زشت تبعیض مقابله کرد.کسانی که سال گذشته در استقلال بودند این نگاه مرا می شناسند.

واعظ آشتیانی و بازیکنان

کسی که همه وجودش در ا ختیار تیم است قابل احترام است شاید کسی باشد که کمتر در ترکیب تیم است اما باید به او احترام گذاشت. امسال همه چیز در استقلال منصفانه خواهد بود و اطمینان داشته باشید که تبعیض نخواهیم داشت.

دیگر آن دوران تمام شده که با توهین در رختکن با بازیکن برخورد شود. بازیکن نمی پذیرد که در تمرین یا در زمین به او توهین شود و اسم این را بگذارند مدیریت ؛ با منطق و اصول حرفه ایی باید تلاش کرد تا به هدف برسیم الان بازیکن تحمل نمی کند کسی به خانواده اش بی احترامی کند.

ما فصل گذشته 4 بازیکن را داشتیم بی جهت از دست می دادیم اما دیدید که همان ها با نمایش خوب خود در پایان فصل چهره شدند و حالا می توانند برای استقلال بسیار مفید باشند.

همین جا به بازیکنان جدید هم می گویم با قدرت کارتان را دنبال کنید و از حق خود به خوبی دفاع کنید. طبیعی ست. هر کس زحمت بکشد از حقوق خود بهره مند خواهد بود.

*از حاشیه دوری کنید

پارسال تلاش کردیم استقلال بدون حاشیه باشد و شاید یکی از دلایل موفقیت استقلال پرهیز از حاشیه ها بود ، اگر چه بعضی از دوستان بودند که بطور وجودی استرس دار بودند.

بنده مدیرعامل استقلال نه بن شهروند دارم به بعضی از روزنامه ها بدم نه پول بیت المال را دارم به این دسته بدهم تا از من در صفحه اول روزنامه ها عکس و مصاحبه بزنند. برای مصون ماندن خودتان کمتر صحبت کنید. هرچه کمتر صحبت کنید کمتر به حاشیه می روید پارسال کمترین حرف را بچه ها زدند شاید یکی از دلایل موفقیت ما همین بود نیروهای جدید هم جزو کم صحبت های فوتبال هستند. ما جدا از توانمندی فنی مسایل اخلاقی را هم برای جذب بازیکنان در نظر داشتیم.

واعظ آشتیانی مدیر عامل استقلال

* صمیمیت اساس کار

توکل تان به خدا باشد اما تلاش ما هم موثر خواهد بود امیدوارم با دوستی و صمیمیت و مودت با هم اجازه ندهید کسی بین شما اختلاف بیاندازد. سعی کنید مستقیماً حرفها را بگویید تا سو تفاهم نشود. اساس کار استقلال امسال بر دوستی ، تفاهم و صمیمیت است

در استقلال هر کس شأنی دارد و اساس کار بر احترام و شان متقابل است. احترام به شأن و شخصیت شما یک حرکت فرهنگی میان افراد علاقه مند به شماست.

رفتار، گفتار، شأن و شخصیت شما ، برای علاقمندان به شما الگوست .. باید ادب و گفتار به نحوی باشد که برای مردم قابل استفاده باشد.

* باید حرفه ای باشیم

استقلال که می خواهد مدعی قهرمانان آسیا لیگ و حذفی باشد باید حرفه ای عمل کند. باشعار نمی شود. باید همه رفتار و کردار و عملکرد ها و با قوانینی که در باشگاه هست نشان بدهیم حرفه ای هستیم. تلاش می کنیم این را محقق کنیم. اطمینان می دهم با کمک شما به نقاط خوبی برسیم.

محمدی ، سیدصالحی و عمران زاده

* در اتاق من بسته نیست

پارسال گفتند به بازیکنان رو ندهید! اما این حرفها نیست، بازیکن خودش می داند جایگاهش کجاست. وقتی حرف غیر منطقی می شنود باید به دنبال کسی باشد که جواب بگیرد.

می گفتند بازیکن مربی را دور می زند و به دفتر مدیرعامل می رود، اما من قبول ندارم باید کادر ما جوری عمل کند که بازیکن احساس نیاز به تماس با من نداشته باشد.

ما فضای بسته را در مجموعه نداریم اما احترام متقابل را اصول می دانیم برای خودمان و دیگران احترام قایل هستیم.این واقعیت را باید بپذیریم هر کس در جایگاه خودش قرار گیرد و سعی کند به وظایفی که دارد بپردازد.

ما تفکیک وظایف داریم. عوامل اجرایی داخل باشگاه کار ها را در محدوده وظایفشان انجام می دهند. اما در تصمیمات مهم بنده فکرمی کنم مشورت می گیرم خودم تصمیم می گیرم.

در مستطیل سبز مرفاوی، روته مولر و توانمندی شماست که کارها را پیش می برد. کمیته فنی هم بازوی مشورتی هستند که در صورت نیاز به کمک شما می آیند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری