تبیان، دستیار زندگی
س ایران برای پیشرفت تنها دو راه دارد شكست كویت در دیویس كاپ دور از انتظار نیست «هانی الخفیف» داور و ناظر مصری ITF (فدراسیون جهانی تنیس)، سرداوری و نظارت بر مسابقات تنیس كیش را برعهده دارد. وی سال 1991 كار داوری را آغاز كرده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناظر فدراسیون جهانی تنیس:

تنیس ایران برای پیشرفت تنها دو راه دارد
شكست كویت در دیویس كاپ دور از انتظار نیست


«هانی الخفیف» داور و ناظر مصری ITF (فدراسیون جهانی تنیس)، سرداوری و نظارت بر مسابقات تنیس كیش را برعهده دارد. وی سال 1991 كار داوری را آغاز كرده و در سال 1996 نشان سیلور نقره‌ای گرفت، الخفیف پنج سال رییس كمیته‌ی داوران امارات بوده و دو سال است كه به صورت تمام وقت در اختیار ITF است. او برای چندمین بار به كشورمان سفر كرده است.

هانی الخفیف درباره تنیس ایران گفت: مدتی است، تنیس ایران پیشرفت خود را شروع كرده و من از آن شناخت كامل دارم. این پیشرفت مدیون برگزاری تورنمنت‌های دو ساله در ایران است. خوشحالم كه می‌بینم بازیكنان جوان ایرانی مثل روزبه‌ كامران در حال پیشرفت هستند و می‌توانند آینده‌ی درخشانی را برای تنیس ایران به ارمغان بیاورند. كشور ایران اگر بخواهد در تنیس معروف شود، تنها دو راه دارد؛ تمركز بر روی سنین پایه‌ و برگزاری تورنمنت‌های بزرگ.

ناظر فدراسیون جهانی تنیس در ادامه افزود: من از مسوولان ورزش ایران بابت برگزاری این مسابقات تشكر می‌كنم. از آنها خواهش می‌كنم به این اقدام ادامه دهند، چراكه این تنها راه ارتقا و پیشرفت تنیس است.

وی درباره سطح كیفی مسابقات فیوچرز كیش گفت: من به عنوان چشم فدراسیون جهانی در این تورنمنت هستم و از بهترین تورنمنت‌های برگزار شده در آسیا بود. هر چند كه اوایل، در خصوص گرفتن ویزا مشكلاتی وجود داشت كه از توان مسوولان برگزاری خارج بود، ولی آنها برای هر چه بهتر برگزار شدن تلاش خود را كردند.

الخفیف با اشاره به داوری تنیس ایران اظهار كرد: سطح داوری تنیس ایران بالاتر از تنیسورهای آن است. علی كاتبی و علی نیلی جزو بهترین داوران آسیا هستند. در كل باید گفت سطح داوری ایران بالاتر از كشورهای همسایه است. در ایران هفت داور داریم كه دارای نشان بین‌المللی هستند این در حالی است كه در آسیا همه این نشان را ندارند.

وی در پایان در رابطه با بازی‌های حساس ایران در دیویس كاپ گفت: اگر بازیكنان شما مثل اشكان شكوفی و انوشا شاه قلی از فكر و دقتشان استفاده كنند و با توجه به این كه بازی‌ها روی زمین خاكی انجام می‌شود، شكست كویت دور از انتظار نیست. البته این امر هنگامی میسر می‌شود كه شما بتوانید محمد قریب، بازیكن سرشناس كویت را متوقف كنید. آن چه كه مهم است اینكه در تنیس هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و باید دید در دیویس چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.