تبیان، دستیار زندگی
دومین یادواره شهدای گمنام استان آذربایجان غربی پنجشنبه، چهارم تیر ماه جاری در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشكی ارومیه برگزار می‌شود.به همین منظور صبح امروز مصاحبه ای کوتاه با مهدی حسینقلی پور رئیس ستاد بزرگداشت شهدای گمنام و دبیر یادواره ترتیب داده ایم..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با همکاری موسسه تبیان صورت می گیرد:

دومین یادواره شهدای گمنام آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می‌شود

ستاد بزرگداشت شهدای گمنام

دومین یادواره شهدای گمنام استان آذربایجان غربی پنجشنبه، چهارم تیر ماه جاری در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشكی ارومیه برگزار می‌شود.

به همین منظور صبح امروز مصاحبه ای کوتاه با مهدی حسینقلی پور رئیس ستاد بزرگداشت شهدای گمنام و دبیر یادواره ترتیب داده ایم که در ذیل می خوانید:

- در ابتدا خود را معرفی کنید

به نام خدا بنده مهدی حسینقلی پور رئیس ستاد بزرگداشت شهدای گمنام و دبیر یادواره هستم.

چندمین دوره یادواره است که برگزار می شود؟

دومین دوره است که به لطف خداوند برگزار خواهد شد، سال گذشته در اردیبهشت ماه با هدف معرفی شهدای گمنام و فرماندهان شهید شهر ارومیه برگزار شد و امسال این یادواره در سطح استان آذربایجان غربی اجرا خواهد شد.

- برنامه شما در این یادواره چیست و مدعوین شما چه کسانی هستند؟

اهم برنامه ها عبارتند از: سخنرانی حاج کاظم صدیقی، مداحی حاج محمود کریمی و ارائه گزارش کار توسط بنده می باشد. البته باید عنوان کنم که رئیس جمهور محترم در سال گذشته پیامی در خصوص اولین یادواره ارائه کردند که به احتمال فراوان امسال نیز در خصوص دومین یادوراه نامه ای ارسال خواهد نمود که توسط بنده در خلال برنامه قرائت خواهد شد.

در خصوص مهمانان باید عرض کنم که ما از طریق تیزرهای تبلیغاتی و بنرهای نصب شده در سطح استان از تمامی آحاد ملت بخصوص ایثارگران و جانبازان و قشری از دانشجویان دعوت بعمل آمده. البته از مهمانان ویژه یادواره می توان به حضور استاندار آذربایجان غربی و معاونان وی، مدیرکل دادگستری و بنیاد شهید، مدیران ارشاد، دادستان عمومی و انقلاب استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و ارتش اشاره نمود که در اولین دوره نیز با حضور خود یادواره ما را رونق بخشیدند.

- برنامه شما برای آینده چیست و چه چشم اندازی دارید؟

سئوال خوبی پرسیدید، سال گذشته ما در سطح ارومیه به معرفی شهدای گمنام و شهیدانی پرداختیم که به مردم معرفی نشده بودند، هدف ما از برگزاری اینگونه مراسم ها و یادواره ها معرفی شهدایی که در جنگ سمت فرمانده داشته ولی به دلیل تواضع خود  مردم عادی از شخصیت و مقم آنها اطلاع ندارند و بطور کلی از کلمه شهید گمنام دو تعریف ارائه خواهد شد.

بعد از اولین دوره یادواره دبیرخانه ای دائمی با عنوان ستاد بزرگداشت در تهران تاسیس گردید که هدف از آن برنامه ریزی برای کل کشور می باشد و برای سال آینده و در سالهای دگر این یادواره ها در استانهای مختلف برگزار می شود و در هر استان یک دفتر ستاد تشکیل خواهد شد که در مناسبتهای مختلف مذهبی برنامه ویژه ای ارائه داده تا جوانان به سمت اهداف شهدا گرایش پیدا کنند.

در هر دوره از یادواره یک شهید شاخص آن شهر در قالب بروشور به حضار معرفی خواهد شد تا حداقل دین خودمان را به این مقام شامخ ادا کنیم.

- به نظر شما برگزاری این چنین یادواره هایی چه اثراتی بر جامعه کنونی ما دارد؟

اعتقاد من بر این است که در مراسم هایی که به مناسبت شهدا برگزار می شود به نوعی شکل دولتی پیدا می کند و مدعوین آنها به حالت رسمی با آن برخور می نمایند اما در یادواره های ما برگزاری با خود خانواده های شهدا و ایثارگران خواهد بود و به صورت خودجوش برگزار می شود به همین جهت صمیمیت و فضای معنوی خاصی پیدا خواهد نمود.

- متولیان این دوره از یادواره شهدای گمنام چه ارگانها و سازمانهایی می باشد؟

اصلی ترین ارگان حامی یادواره سازمان اوقاف و امور خیریه می باشد و از دیگر حامیان می توان موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، سپاه شهدای آذربایجان غربی، بنیاد شهید و امور ایثارگران ارومیه، صدا و سیمای مرکز استان، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ارومیه، هواپیمایی ایران ایرتور و کمیته حمایت و نظارت بر فعالیت مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

البته جا دارد از مدیرعامل محترم موسسه تبیان جناب آقای دکتر طالب پور و همچنین مهندس روستایی مدیر روابط عمومی موسسه تبیان در خصوص همکاری همه جانبه با ما در برگزاری یادواره تشکر و قدردانی کنم.

شایان ذکر است طراحی سایت و راه اندازی سایت ویژه یادواره شهدای گمنام با آدرس های: www.pendarema.com  و www.pendarema.ir  بر عهده بخش فنی موسسه تبیان بوده که همزمان با دومین یادواره راه اندازی و رونمایی خواهد شد.

روابط عمومی موسسه تبیان