تبیان، دستیار زندگی
آقای دکتر نعمت الله الفت فرزند عباس در سال 1342 در شهر کاشان متولد شد . تحصیلات ابتدایی را در مدرسه آیت الله یثربى، تحصیلات راهنمایی را در مدرسه عارف و تحصیلات متوسطه را در رشته ریاضی فیزیک دبیرستان امام خمینی کاشان گذراند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

                نعمت الله الفت

نعمت الله الفت

زندگی نامه

تحصیلات حوزوی

تحصیلات  دانشگاهی

آثار و نگاشته ها

پست الکترونیکی: nolfat@yahoo.com

زندگی نامه:

آقای دکتر نعمت الله الفت فرزند عباس در سال 1342 در شهر کاشان متولد شد . تحصیلات ابتدایی را در مدرسه آیت الله یثربى، تحصیلات راهنمایی را در مدرسه عارف و تحصیلات متوسطه را در رشته ریاضی فیزیک دبیرستان امام خمینی کاشان گذراند.

بعد از فراغت از تحصیل در سال 59  به طور غیررسمی برخی از دروس ابتدایی طلبگی مانند ادبیات عرب را نزد برخی از دوستان طلبه‌اش فراگرفت و از سال 1360 به طور رسمى دروس طلبگی را آغاز کرد. ابتدا مدت کوتاهی در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل شد سپس از آنجا به کاشان رفته و چند ماهی هم در آنجا مشغول تحصیل شد بعد از مدتی با راهنمایی  یکی از دوستان، به اصفهان مدرسه شهید صدر هدایت رفت، به آنجا رفته و دروس مقدماتی را نزد اساتیدی چون حجج اسلام سیدرضا تقوی دامغانی (امام جمعه)، شجاعی (حاکم شرع)، و فجری سرپرست مدرسه تلمذ کرد. بعد از دو سال به کاشان مراجعت نمود و رسماً در مدرسه علمیه حضرت آیت الله یثربی (ره) مشغول به تحصیل شد و  دروس مغنى، معالم و حاشیه ملاعبدالله و لمعتین شهیدین، دو جلد اصول فقه مظفر و باب قطع و ظن رسائل و مکاسب محرمه را از محضر اساتید کاشان همچون مرحوم آیت الله یثربی (امام جمعه)، آیت الله خرازى، آیت الله شیخ احمد اسلامی و شجاعی کسب فیض کرد. در سال 1365 رسماً به حوزه علمیه قم وارد شد و در دروس مختلفی شرکت کرد و از اساتیدی چون آقای طالقانی و معالم آقای خسروشاهی استفاده کرد

مکاسب را نزد مرحوم آیت الله محمد تقی ستوده(ره)، هاشمی شاهروی و شیخ حسن قدیری تلمذ کرد. رسائل را نزد آيت الله اعتمادی، کفایه را نزد مرحوم آیت الله محمد تقی ستوده(ره)،  آیت الله طاهری خرم‌آبادی و آیت الله اعتمادی فراگرفت. در دروس خارج بسیاری از اساتید بزرگ قم شرکت کرد و از خرمن پر فیض و برکت آنان خوشه ها چید؛ برخی از درس‌ها را چند ماه و برخی را یکی دو سال، تا سرانجام دروس خارج فقه و اصول حضرت آیت الله وحید خراسانی را مطلوب خویش یافت و مرتب به درس ایشان حاضر شد.

در کنار تحصیلات حوزوی از تحصیلات دانشگاهی غافل نماند و درسال 1368 وارد دانشگاه شد. در رشته حقوق که با سابقه حوزوی ایشان سنخیت داشت مشغول تحقیق و تحصیل شد. در همان سال‌های اولیه تحصیل در دانشگاه به امر پژوهش و تألیف روی آورد و کتاب «حقوقی جزای اسلامی» را با همکاری دوستان دانشگاهیش  به رشته تحریر درآورد. سپس  کتاب «التشریع الجزایی الاسلامی» را که از جمله کتب مرجع و معتبر در این زمینه است به فارسی ترجمه کرد.

در سال 74 پس از اینکه در مقطع کارشناسی رشته حقوق از دانشگاه مفید فارغ التحصیل شد در همان سال در کنکور کارشناسی ارشد حقوق خصوصی شرکت نمود و در دانشگاه قم پذیرفته شد و با دفاع از پایان‌نامه‌ خویش با موضوع «بررسی تئوری تابعیت در اسلام و نظامهای حقوقی معاصر» به راهنمایی استاد دکتر نجاد علی اسلامی و مشاوره دکتر امرالله امامی فارغ التحصیل شد. از سال 1375 در دانشگاه مفید مشغول به کار شد و  به عضو هیأت علمی گروه حقوق درآمد.

در سال 82 در کنکور دکتری حقوق خصوصی دانشگاه تهران شرکت کرد و پذیرفته شده است و  موضوع رساله وی دکترى «پیش‌بینی نقض قرارداد در کنوانسیون بیع بین‌المللی کالا و فقه و حقوق ایران» است.

تحصیلات حوزوی:

خارج فقه و اصول

تحصیلات  دانشگاهی:

مقطع

رشتهمحل تحصیلعنوان پایان نامه
کارشناسیحقوقدانشگاه مفید
کارشناسی ارشدحقوق خصوصیدانشگاه قمبررسي تئوري تابعيت در اسلام و نظام هاي حقوقي معاصر
دکتراحقوق خصوصیدانشگاه پردیشپيش بيني نقض قرار داد در كنوانسيون بيع بین المللي كالا و فقه و حقوق ايرانى

آثار و نگاشته ها:

عنوان اثرنوع اثرنوع عرضهزبانچاپسال نشرناشرفردی-گروهی
التشريع الاسلامي عبدالقادر عودهترجمهکتابفارسیشده1372ميزان جهاد ‏دانشگاهیفردی
جامعیت و ‏جاودانگی ‏شریعت با توجه ‏به دو عنصر ‏زمان و مکانتألیفکتابفارسیشده1373موسسه نشر ‏آثار امامفردی
مباني فقهي حقوقي ماده 768 قانون مدنىتألیفمقالهفارسیشده1382نامه مفيد  شماره 40فردی
نظم عمومي و الزام به معاملهتألیفمقالهفارسیشده1385مجله تخصصي فقه و حقوق  شماره 7فردی