تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام و المسلمین دکتر امیر رضا اشرفی در سال 1344 در تهران دیده به جهان گشود و پس از موفقیت در اتمام دوران متوسطه به شوق فراگیری علوم دینی در سال 1363 حوزه مقدسه علمیه قم شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیر رضا اشرفیامیر رضا اشرفی

زندگی نامه

تحصیلات حوزوی

تحصیلات  دانشگاهی

آثار و نگاشته ها

زندگی نامه:

حجت الاسلام و المسلمین دکتر امیر رضا اشرفی در سال 1344 در تهران دیده به جهان گشود  و پس از موفقیت در اتمام  دوران متوسطه  به شوق فراگیری علوم دینی در سال 1363 حوزه مقدسه علمیه قم شد. با بدو ورود به حوزه دروس ادبیات عرب و منطق را نزد  استاد تهرانی، طالقانی و مظهر علی (پاکستانی) گذراند. درس معالم الاصول را از محضر آیت الله شیخ یحیی انواری استفاده برد. دروس اصول فقه و لمعه را نزد حجج اسلام علی حسینی بوشهری و سید احمد خاتمی و علی محمدی خراسانی گذراند.

درس رسائل  را از محضراستاد علی محمدی خراسانى و مکاسب محرمه را از محضر آیت الله عراقچی بهره برد. جلد اول و دوم کفایة الاصول را نزد استاد سید محمد رضا یزدی (عضو فعلی فقهای شورای نگهبان) گذراند. درس خارج اصول را از محضر استاد سید محمد رضا یزدی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی (روبروی شیخان قم) تلمذ نمودم. ضمناً درس خارج فقه  را نزد مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد آقا تبریزی (ره) و خارج فقه آیت الله عبدالله جوادی آملی تلمذ کرد.

همزمان با اشتغال به دروس فقه و اصول دوره پنج ساله الهیات و معارف اسلامی موسسه در راه حق را گذراند و در سال 1374 از آن موسسه با مدرک کارشناسی الهیات و معارف اسلامی فارغ التحصیل شد و از رساله اش با عنوان نقد و بررسی دیدگاههای علوم قرآنی علامه بلاغی (ره) دفاع نمود.در سال 1380 در دوره دکتری علوم قرآن و حدیث مرکز تربیت مدرس دانشگاه قم پذیرفته شد و از رساله اش با عنوان مبانی و قواعد تفسیری علامه طباطبائی (ره) دفاع نمود و با مدرک دکتری علوم قرآن و حدیث از آن مرکز فارغ التحصیل شد.

ضمناً از سال 1379 به عنوان عضو هیئت علمی و عضو شورای علمی گروه علوم قرآنی و از بهمن 1385 به عنوان قائم مقام مدیر گروه علوم قرآنی با موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همکاری می کند.

تحصیلات حوزوی:

سطح 3

تحصیلات  دانشگاهی:

مقطعرشتهمحل تحصیلعنوان پایان نامه
دکتراعلوم قرآن و حديثمركز تربيت مدرس دانشگاه قممباني و قواعد تفسيري علامه طباطبائى

آثار و نگاشته ها:

عنوان اثرنوع اثرنوع عرضهزبانچاپسال نشرناشرفردی-گروهی
بررسي ديدگاه هاي علوم قرآني علامه بلاغىتألیفکتابفارسیشدهفردی
خدا شناسي ازسلسله دروس معارف قرآن استاد مصباح يزدىتألیفکتابفارسیشدهفردی
گذري بر مبانى،قواعد و روش تفسيري علامه بلاغىتألیفمقالهفارسیشده1380مجله معرفت 48فردی
پیراستگی قرآن ‏از اندیشه هاو ‏باورهای باطل‏تألیفمقالهفارسیشده1385مجله معرفت 101فردی