تبیان، دستیار زندگی
محمد آفتابی فرزند علیجان متولد روستای نقاره کوب از توابع شهرستان سر پل ذهاب استان کرمانشاه در تاریخ4/ 3/ 1356 دیده به جهان گشود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام و المسلمین محمد آفتابی

حجت الاسلام و المسلمین محمد آفتابی

زندگی نامه

تحصیلات حوزوی

تحصیلات دانشگاهی

آثار و نگاشته ها

پست الکترونیکی : maftabi@yahoo.com

زندگی نامه:

محمد آفتابی فرزند علیجان متولد روستای نقاره کوب از توابع شهرستان سر پل ذهاب استان کرمانشاه در تاریخ4/ 3/ 1356 دیده به جهان گشود. دوران تحصیلی ابتدائی را در زادگاه خویش با موفقیت به اتمام رسانید. دوران راهنمائی را در شهرستان سر پل ذهاب (مدرسه ابوذر) به اتمام رساند. مقطع متوسطه را در دبیرستان معلم سرپل ذهاب طی کرد. پس از اتمام  دوران متوسطه در سال 1372 با شور وشوق زاید الوصفی وارد حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان سرپل ذهاب که در همان سال هم تاسیس شده بود وارد و مشغول تحصیل علوم حوزوی گردید در کنار تحصیل به تدریس صرف ساده پرداخت و دانش آموختگان متعددی را تربیت کرد. پس از مدتی تحصیل در سرپل ذهاب برای ادامه تحصیل راهی کرمانشاه گردید و دو جلد لمعه و اصول فقه را در حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه در مسجد حاج شهبازخان که زیر نظر مرحوم حضرت آیت الله حاج آخوند کرمانشاهی بود سپری کرد.پس از آن شوق همجواری بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت و ادامه تحصیل در مقطع بالاتر سبب شد به دیار قم مهاجرت کرده  و در سال 1378 وارد حوزه علمیه مبارکه قم شد که فصل جدیدی در زندگی و تحصیلاتش آغاز گردید.

بعد از دو سال که در قم بود، شروع به فعالیتهای علمی و تحقیقی نمود و مقالات متعددی به رشته تحریر در آورد و در حال حاضر هم مشغول تحقیقات علمی و پژوهشی در ابواب دیگر نیز می باش و از محضر حضرات آیات مراجع معظم تقلید نیز بهره مند می گردد و از وجود این عزیزان استفاده های علمی لازم را می برد.از سوی دیگر فعالیت های علمی و اجرایی فراوانی با موسسات متعدد شروع کرده است که می توان به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  و بسیج مدرسه فیضیه اشاره کرد.

تحصیلات حوزوی:

خارج فقه و اصول

تحصیلات دانشگاهی:

مقطعرشتهمحل تحصیل
کارشناسی ارشدعلوم سیاسیموسسه امام خمینی(ره)

آثار و نگاشته ها:

عنوان اثرنوع  اثرنوع عرضهزبانچاپسال نشرناشرفردی-گروهی
ذكر و ياد خداتألیفمقالهفارسینشدهفردی
شخصیت احمد بن اسحاقتألیفمقالهفارسیشده1385فردی
مجموعه اشعار ومقالات اولين همايشتألیفمقالهفارسیشدهفردی
مسجد آينده علم و عملتألیفمقالهفارسیشده1385فردی