تبیان، دستیار زندگی
كا می‌ماند دادگاه عالی ایالات متحده حكم دادگاهی بدوی را كه به ارتش ایالات متحده اجازه ‌داده بود چهار تابلوی نقاشی آبرنگ از آثار آدولف هیتلر را نگه دارد، تأیید كرد. این تابلوها در پایان جنگ جهانی دوم در آلمان به دست نیروهای آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقاشی‌های هیتلر در آمریكا می‌ماند


دادگاه عالی ایالات متحده حكم دادگاهی بدوی را كه به ارتش ایالات متحده اجازه ‌داده بود چهار تابلوی نقاشی آبرنگ از آثار آدولف هیتلر را نگه دارد، تأیید كرد. این تابلوها در پایان جنگ جهانی دوم در آلمان به دست نیروهای آمریكایی افتاده است.

به نوشته روزنامه آرت دیلی، بستگان هاینریش هوفمان، عكاس فقید آلمانی، طی دادخواستی مدعی این چهار تابلوی نقاشی به همراه دو و نیم میلیون قطعه عكس و یا غرامت چند میلیون دلاری این آثار شده بودند كه دادخواست مدعیان توسط مقامات قضایی ایالات متحده رد شد.

این دادخواست در واقع ادامه مجادله‌ای طولانی بین ارتش ایالات متحده، خانواده هوفمان و بیلی اف پرایس، سرمایه گذار امور هنری است. پرایس با خرید حق آثار هوفمان به جرگه مدعیان این پرونده پیوسته است.

نیروهای ایالات متحده آمریكا در سال 1945 این آثار را در قلعه‌ای در آلمان، جایی كه هوفمان آن‌ها را در طول دوران جنگ پنهان كرده بود، یافتند. خانواده هوافمان مدعی هستند كه آثار این هنرمند قربانی غارت‌های دوران جنگ شده و نیروهای آمریكایی با این آثار مانند غنائم جنگی برخورد كرده‌اند.

ارتش آمریكا این آثار را در انبار دولتی الكساندریا، واقع در ایالت ویرجینیا، نگهداری می‌كند.