تبیان، دستیار زندگی
رحمت الله ابراهیمی در سال 1349 در روستای کتی در خانواده ای کشاورز از توابع شهر آمل شهری که همسایه دریا و کشتزاران است وعطر شالیزار درآن می وزد به دنیا آمد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

            رحمت الله ابراهیمی

رحمت الله ابراهیمی

زندگی نامه

تحصیلات حوزوی

آثار و نگاشته ها

زندگی نامه:

رحمت الله ابراهیمی در سال 1349 در روستای کتی در خانواده ای کشاورز از توابع شهر  آمل شهری  که همسایه دریا و کشتزاران است وعطر شالیزار درآن می وزد به دنيا آمد . تحصیلات رسمی دوران ابتدایی را در روستای زادگاه خویش به اتمام رسانید و در کوچه باغ های آکنده از عطر درختان نارنج به دنبال سنجاقک و پروانه می دوید. رگهای برگها را می شمرد و لطافت پرهای سار و سبز قبا را با نگاهش لمس کرد. روستا نشینی ایشان سبب شد گوشش با شیهه اسب و زنگوله گوسفندان آشتی داشت. سپس  دوران راهنمایی و سال اول دبیرستان را در شهر آمل با موفقیت سپری کرد و به خاطر عشق و علاقه فراوان به علوم دینی تحصیلات دبیرستان را رها کرد و در سال 1367وارد حوزه علمیه آمل شدم.

مقدمات و سیوطی را در شهر آمل نزد اساتید آن دیار به مدت دو سال سپری کرد  و پس از آن یکسال را در شهر ساری ادامه تحصیل داد اما شوق زیارت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت علیهم السلام و کسب فیض از بزرگان دیار قم سبب شد پس از یکسال یعنی  در سال 1370  از خطه سرسبز شمال هجرت کرده، بار غربت را بر دوش کشانده و به شهر مقدس قم مهاجرت نماید، وارد حوزه علمیه قم شود و از  محضر اساتید آن دیارهمچون مرحوم آیت الله اشتهاردی (ره) ، مرحوم آیت الله وجدانی فخر(ره) و حضرت آیت الله سبحانی و حضرت آیت الله دریاباری کسب فیض نماید ، دروس سطح را به اتمام رساند و فی الحال در درس خارج آیت الله دریاباری و دروس فلسفه و منظومه آقای دریاباری و خارج اصول آقای سبحانی مشغول تحصیل می باشد.

ایشان از امر تحقیق هم غافل نماند و تالیفات خود را از سال 1376 آغاز کرد که تاکنون 5 اثر ایشان به چاپ رسیده و بعضی از آثار چاپ مجدد شده است.

تحصیلات حوزوی:

خارج فقه و اصول

آثار و نگاشته ها:

عنوان اثر

نوع اثرنوع عرضهزبانچاپسال نشرناشرفردی-گروهی
جرعه نوش عشقتألیفکتابفارسیشده1383طلیعه نور
جمال وکمال زنتألیفکتابفارسیشده1378طلیعه نور
ملاقات با طاووس بهشتتألیفکتابفارسیشده1380مشهور
نماز و قیامتتألیفکتابفارسیشده1379طلیعه نور
نوای دلتألیفکتابفارسیشده1382طلیعه نور