تبیان، دستیار زندگی
محمد ابراهیمی راد در سال 1340 شهر قوچان دیده به جهان گشود پس از طی مقداری از مراحل تحصیلات رسمی به خاطر شوق و اشتیاق وافر در سال 1353 وارد حوزه علمیه قوچان شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد ابراهیمی راد

محمد ابراهیمی راد

زندگی نامه

تحصیلات حوزوی

آثار و نگاشته ها

پست الکترونیکی : M-Ebrahimirad@araku.ac.ir

زندگی نامه:

محمد ابراهیمی راد در سال 1340 شهر قوچان دیده به جهان گشود پس از طی مقداری از مراحل تحصیلات رسمی به خاطر شوق و اشتیاق وافر در سال 1353 وارد حوزه علمیه قوچان شد پس از دو سال تحصیل در حوزه علمیه قوچان  در سال 1355 برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه فاروج گردید . در سال 1356 به شوق زیارت بارگاه ملکوتی بی بی دو عالم حضرت معصومه سلام الله علیها و ادامه تحصیل در حوزه مقدسه علمیه قم به حوزه علمیه قم راه یافت پس از شرف یابی به حوزه مبارکه قم در مدسه آیت الله گلپایگانی مغنی، المنطق، اصول فقه و شرح لمعه را به اتمام رساند. در سال 1363 به عرصه فرهیختگان درس خارج را یافت و دردروس خارج اساتیدی همچون آیت الله وحید خراسانی و مرحوم آیت الله سید عباس خاتم یزدی و آیت الله مکارم شیرازی شرکت کرد. البته عمده درس های فقه و اصول را در درس آیت الله وحید خراسانی شرکت کرده است و استفاده های فراوانی از محضر این عالم وارسته و فرهیخته استاد تمام اخلاق حوزه علمیه قم  برد. در فلسفه از اساتیدی همچون استاد فیاضی، انصاری شیرازی، جوادی آملی، و مصباح یزدی بهره برد و کتاب های فلسفی بدایه و نهایه و شرح منظومه و اسفار را در محضر این بزرگواران تلمذ کرد.

ایشان از پایان نامه سطح 4 خود با عنوان "قاعده لاضرر" دفاع کرده است و با موفقیت سطح 4 را به اتمام رسانیده است

از سال 1365 جهت عمل به حدیث شریف "زکات العلم نشره" به تبلیغ و تدریس در دانشگاه اراک مشغول گشت و تاکنون ادامه دارد.حدود 4 سال است که عضو هیأت علمی آن دانشگاه در گروه معارف اسلامی می باشد  و به عنوان استاد یار مشغول تدریس است. در ضمن حدود 8 سال در حوزه علمیه قم مشغول تدریس دروس حوزوی بوده  و دروسی از قبیل اصول فقه، شرح لمعه، بدایه، رسائل و مکاسب را تدریس کرده است.

تحصیلات حوزوی:

سطح 4

آثار و نگاشته ها:

عنوان اثر

نوع اثر

نوع عرضه

زبان

چاپ

سال نشر

ناشر

فردی-گروهی

برهان مفهومی از دیدگاه آنسلم و محقق اصفهانیتألیفمقالهفارسیشده1385مجله پژوهشهای فلسفی دانشگاه قم  17فردی
شفاعت از دیدگاه اسلامتألیفمقالهفارسیشدهمجله ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهرانفردی