تبیان، دستیار زندگی
مرحله اول: چسب حرارتی را به قسمت انتهایی یکی از چوب بستنی ها اضافه کنید. سپس چوب بستنی را به قوطی فلزی بچسبانید. این کار را برای چوب بستنی دیگر نیز تکرار کنید. از حلقه کش برای بستن دور چوب بستنی و قوطی استفاده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قوطی موتوری
کاردستی

وسایل مورد نیاز

1- یک قوطی فلزی

2-  دو تکه چوب بستنی

3- یک صفحه تلق کوچک

4- یک حلقه کش پلاستیکی

5- چسب حرارتی

6- قیچی

وسایل

مرحله اول: چسب حرارتی را به قسمت انتهایی یکی از چوب بستنی ها اضافه کنید. سپس چوب بستنی را به قوطی فلزی بچسبانید. این کار را برای چوب بستنی دیگر نیز تکرار کنید. از حلقه کشی برای بستن دور چوب بستنی و قوطی استفاده کنید.

این کار باعث می شود که لبه ی آنها از قسمت انتهای قوطی مطابق تصویر روی هم قرار بگیرد و همچنین باعث می شود که چوب بستنی محکم بایستد.

چسب
کش حلقه ای

مرحله دوم : صفحه تلق را از وسط نصف کنید. کش حلقه ای کوچکتر را به انتهای دیگر چوب بستنی مطابق نمونه ببندید و تلق پلاستیکی را بین آنها قرار دهید. احتمالاً تلق مورد نظر سرجای خود باقی نمیماند.

تلق
کوک کردن

مرحله سوم: اگر تلق پلاستیکی افتاد سرجایش بگذارید. تلق را به سمت بیرون بچرخانید، این چرخش باعث کوک شدن می شود. در حالی که آن را نگه داشته اید آن را در مقداری آب قرار داده و اجازه دهید تا بقیه مسیر را به تنهایی طی کند و اگر زمانی ایستاد ، می توانید دوباره آن را کوک کنید.

قوطی موتوری

به همین سادگی از وسائلی که فکر نمیکنیم روزی به کار آید یک کاردستی جادویی ساختیم .

*از مقوای روغنی می توان یک جعبه درست کرد و به جای قوطی استفاده کرد، زیرا روغنی بودن آن باعث می شود که آب به داخل نفوذ نکند و خیس نشود.

تهیه و تنظیم: مهدیه زمردکار

********************************

مطالب مرتبط

جورچین گوسفندها ( بازی )

ماسک گوسفندی اعلا رسید ! (کاردستی)

دایناسور کاغذی (کاردستی)

پرواز پروانه کاغذی(کاردستی)

با فوم بسازید(کاردستی)

 ماسكهای نمایشی (‌كاردستی)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.