تبیان، دستیار زندگی
مدیریت استرس، خشم و اصولا احساسات یکی از مهارت های زندگی است که کتاب مهارت های زندگی اثر دیوید جانسون به صورت اجتمالی به آن پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فشار روانی

استرس

کتاب مهارت های زندگی 1 نوشته دیوید جانسون کتابی است که درباره استرس، خشم و مدیریت احساسات بحث می کند. در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

در طول زندگیمان تحت فشار های روانی قرار می گیریم . برخی اوقات این فشار ها اندک اند، مانند هنگامی که خوابیده ایم و گاهی زیاد، مانند هنگامی که مورد تهاجم دزدان قرار گرفته ایم. البته، در طول زندگیمان فشار های روانی را دائما تجربه می کنیم. فشارهای روانی قابل اجتناب نیستند و سط این فشارها، هرگز به صفر نمی رسد. در کنار این حقیقت که فشار های روانی غیر قابل اجتناب اند، از جوانب متعددی برخوردارند که باید نسبت به آنها آگاهی یافت. نخست آنکه سطوح فشار روانی بسیار بالا و بسیار پایین خطرناک است. اگر برای مدت طولانی فشار روانی زیادی را متحمل شویم، مشکلات فیزیولوژیکی همچون سردرد، زخم معده، دردهای عضلانی گسترش می یابند. اما بی حوصلگی نیز مانند گرفتاری های بزرگ، بیماری زا است. مقدار معینی از فشار های روانی برای رویارویی با مسائل زندگی و فراهم آوردن انرژی مورد نیاز برای حفظ حیات، مقاومت دلیرانه و انطباق دایمی با تاثیر تغییرات بیرونی، ضروری است.

برای خرید کتاب مهارت های زندگی 1 کلیک کنید.

تنظیم:حاجی محمد علی


برای خرید کتب روانشناسی کلیک کنید.

برای خرید کتب خانواده کلیک کنید.

برای بازدید و خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.