تبیان، دستیار زندگی
: فوتبال تمام زندگی من است پس از جام جهانی آلمان از فوتبال خداحافظی می‌كنم علی دایی می‌خواهد پس از رقابت‌های جام جهانی 2006 آلمان از جهان فوتبال خداحافظی كند. در گزارش ویژه‌ی گلف نیوز آمده است:« علی دایی هفدهم نوامبر نخستین ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش ویژه‌ی گلف نیوز از علی دایی:

فوتبال تمام زندگی من است
پس از جام جهانی آلمان از فوتبال خداحافظی می‌كنم


علی دایی می‌خواهد پس از رقابت‌های جام جهانی 2006 آلمان از جهان فوتبال خداحافظی كند.

در گزارش ویژه‌ی گلف نیوز آمده است:« علی دایی هفدهم نوامبر نخستین بازیكن جهان لقب گرفت كه بیش از صد گل در دیدارهای ملی به ثمر رساند. او ركورد هشتاد و چهار گل پوشكاش و هفتاد و هفت گل پله را پشت سر گذاشت. دایی پس از دریافت جایزه‌ی ویژه‌ی خود از دستان محمد بن همام در مراسم افتتاحیه‌ی soccerex 2004 گفت:« هیچ برنامه‌ای برای خداحافظی‌ام ندارم. به زودی این كار را انجام نخواهم داد. سخت تمرین می‌كنم تا در بهترین شرایط باشم. فوتبال تمام زندگی و شور و اشتیاق من است، اكنون كار دیگری نمی‌توانم انجام بدهم جز این كه به آن فكر كنم. ركوردها به طور معمولی برای من مهم نیستند. مهم این است كه برافراشته شدن پرچم ایران را ببینم. این ركورد و این پاداش كه امروز دریافت كردم به من و هموطنانم لذت بزرگی چشاند.»

علی دایی هم تیمی‌هایش را فراموش نكرده است و بدون كمك آنها او نمی‌توانست به ركورد یكصد گل ملی برسد:« آنها هم شایسته‌ی قدردانی هستند. تمام بازیكنان ایران از من حمایت كردند.»

دایی نخستین گلی كه برای ایران در سال 1993 برابر چین تایپه به ثمر رساند را به یاد دارد. او در این باره گفت:« لحظه‌ی ویژه‌ای بود. راه طولانی را از آن زمان پیموده‌ام می‌خواهم اكنون به جام جهانی آلمان بیاندیشم و به ایران كمك كنم تا به این رقابت‌ها برسد و پس از آن كفش‌هایم را آویزان می‌كنم.»