تبیان، دستیار زندگی
راه‏های مختلف برای با شخصیت بودن وجود دارد. اصلا کاری با آن آدم‏هایی که ذاتاً با شخصیت هستند نداریم چون این آدم‏ها از بدو تولد جوری بار آمده‏اند که همه خودشان را موظف می‏دانند که به آنها احترام بگذارند و آنها را تکریم کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیایید با شخصیت شویم

راه‏های مختلف برای با شخصیت بودن وجود دارد. اصلا کاری با آن آدم‏هایی که ذاتاً با شخصیت هستند نداریم چون این آدم‏ها از بدو تولد جوری بار آمده‏اند که همه خودشان را موظف می‏دانند که به آنها احترام بگذارند و آنها را تکریم کنند. این افراد را از همان ابتدای نوزادی با القاب آقا و خانوم  صدا می‏کنند. حتی وقتی دکتر می‏خواهد پس از تولد به قسمت تحتانی ایشان ضربه‏ای بزند تا ایشان گریه کند و چشمشان به روی دنیا باز شود، از ایشان اجازه می‏گیرد. این آدم‏ها جد اندر جد با شخصیت هستند و ما هم برای با شخصیت شدن خیلی به آنها احتیاج داریم چون خیلی از دستورالعمل‏های با شخصیت شدن از روی کارهای آنها گرفته شده است. نمی‏دانم توجه کردید یا خیر ولی همین حالا که داریم در مورد آنها صبحت می‏کنیم چون آنها ذاتاً با شخصیت هستند با لحن محترمانه‏ای از آنها یاد می‏کنیم!

اولین شرط با شخصیت شدن جراحی بینی نیست بلکه انگشت نکردن در دماغ است.

شخصیت سنتی، شخصیت حلقه‏ای

اتوبوس

پیش از اینها هنوز تبلیغات روی در و دیوار اتوبوس‏ها مد نشده بود، کنار درهای ورودی اتوبوس‏ها نوشته بودند: «ارائه  بلیط نشانه شخصیت شماست!»

در آن دوران همه مردم سعی می‏کردند که توی جیبشان بلیط داشته باشند و هی ارائه بدهند! افرادی که تفکرات سنتی دارند، هنوز که هنوز است اگر جیبشان را بگردند، حتماً چند بلیط تاخورده و چروک پیدا می‏کنند که معرف شخصیت آنها باشد.

افرادی که تفکرات حلقه‏ای دارند، بیشتر دنبال گرد کردن و پیچوندن هستند به همین دلیل کارشان از شخصیت به دور است و هیچ‏کدام عملکرد افراد سنتی را نخواهند داشت. البته طبق تحقیقات به عمل آمده خود آنها از همه بیشتر صدمه می‏خورند و زجر می‏کشند ولی به روی خودشان نمی‏آورند و ترجیح می‏دهند بی‏شخصیت باشند تا اینکه یه تا بلیط ناقابل ته جیبشان بیندازند و سنتی عمل کنند!

بینی و دماغ
دماغ

اولین شرط با شخصیت شدن جراحی بینی نیست بلکه انگشت نکردن در دماغ است. البته کسانی که دماغشان را با عمل  جراحی به بینی تبدیل می‏کنند، چون پول  کلانی می‏دهند حواسشان هست که اگر ناغافل و طبق عادت دیرینه انگشت توی دماغشان کنند تمام زحماتشان به باد می‏رود و دوباره بینی‏شان، دماغ می‏شود. شما یک چسب روی بینی‏تان بزنید و از آن مهم‏تر انگشت مبارک را کنترل کنید که جایی که باید نرود، نرود!

لیلا بیگلری

تنظیم: خرازی

*******************************

مطالب مرتبط

وقتی پنجره باز است اتاقم بوی گل می گیرد.

تونل زندگی

هدف اصلی زندگی

همسایگی

لبخند بزن، زندگی را حس کن

آداب سخن گفتن برای فضایی ها(2)

نوجوانان بخوانند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.