تبیان، دستیار زندگی
والیبال حذفی باشگاههای تهران پیکان با شکست پاس برسکوی قهرمانی ایستاد مسابقات والیبال حذفی جام باشگاههای تهران در تالارشهدای هفتم تیر با قهرمانی تیم والیبال پیکان به پایان رسید. تیم والیبال پیکان بانتیجه قاطع 3 برصفرتیم والیبا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ورزشی


مسابقات والیبال حذفی باشگاههای تهران

پیکان با شکست پاس برسکوی قهرمانی ایستاد

مسابقات والیبال حذفی جام باشگاههای تهران در تالارشهدای هفتم تیر با قهرمانی تیم والیبال پیکان به پایان رسید.

تیم والیبال پیکان بانتیجه قاطع 3 برصفرتیم والیبال پاس را به ترتیب درسه ست پیاپی (25- 27، 17-25، 22- 25) شکست داد وبه مقام قهرمانی رسید. دراین مسابقات 13 تیم شرکت داشتند که پیکان وپاس با عبورازسد حریفان فینالیست شدند. ضمن اینکه داوری دیدارپایانی را حمید راهجردیان بعنوان داوراول وخلیل یگانه مجد بعنوان داوردوم برعهده داشتند.

پیکان که ازقدرت مهاجمان سرعتی پاس آگاهی داشت، با زدن سرویسهای هدفدار سعی کرد جلوی سرعت قاسمیان وعلیایی را بگیرد وبا اینکه بهنام محمودی درابتدای بازی دراین تیم بهنام همیشگی نبود، اما حضور پرقدرت محمد سلیمانی و سعید رضایی برروی تور و بازگشت به موقع محمد منصوری باعث شد تا استواری دفاع پیکانی ها باردیگرحرف اول این تیم پرمهره شود.

دفاع درحقیقت تاکتیک اصلی پیکان برای مهار آبشارزنهای تیم پاس ( رامین بابایی ومهدی بازارگرد) بود که تاثیرگذاربود. دریافتهای پیمان اکبری وتوپ گیریهای مجید محسنی هم مکمل کارهای تاکتیکی پیکان شد تا جام قهرمانی برفرازدستان ملی پوشان این تیم قرارگیرد.

لازم به یادآوری است: حادثه مهم این بازی شکست مچ دست عباس قاسمیان یار ملی پوش پاس بود که موجب تاسف شد. قاسمیان در اوج آمادگی باید چند ماهی را دورازوالیبال بگذارند وپرکردن خلاء وی برای سبزپوشان پاس به آسانی امکان پذیرنخوهد بود، این حادثه درامتیاز 6-7 " ست " دوم پیش آمد.

گفتنی است: جام قهرمانی مسابقه ها توسط ابراهیم نعمتی، سعید درخشنده نایب رییس ودبیر فدراسیون والیبال به علی ستوده روان سرپرست تیم پیکان اهدا شد. شهسواری مدیرعامل وطالبیان معاون اجرایی باشگاه پیکان ازنزدیک این دیداررا تماشاکردند. ضمن آینکه داوری این مسابقه درچند مورد با اشتباه فاحش همراه بود.

اسامی بازیکنان تیم والیبال پیکان: علیرضا بهبودی، محمد سلیمانی، سعید رضایی، بهنام محمودی، محمد منصوری، پیمان اکبری ، حسنی.

رقابت‌های جام برتر بسكتبال باشگاههای تهران

باز هم صباباتری بر پیكان غلبه كرد

تیم‌های بسكتبال صباباتری و پیكان یك بار دیگر پس از آن بازی جنجالی و این بار در جریان رقابت‌های جام برتر تهران مقابل یكدیگر قرار گرفتند تا باز هم صباباتری برنده‌ی این بازی باشد.

در چارچوب رقابت‌های جام برتر بسكتبال باشگاههای تهران در سالن بسكتبال آزادی 3 دیدار انجام می‌شود. در نخستین دیدار صباباتری با نتیجه‌ی 74 بر 66 توانست حریف پرقدرت خود یعنی پیكان را شكست دهد. در این دیدار برنامه‌ی دقیق بازیكنان صباباتری در اجرای حملات و كارهای دفاعی، انجام هرگونه تكنیك و تاكتیك خاصی را از بازیكنان پیكان گرفته بود.

پیكانی‌ها در پایان كوارتر سوم و كوارتر چهارم سعی بسیاری كردند تا اختلاف خود را با تیم صباباتری كاهش دهند. اما به دلیل عدم تمركز بازیكنان در پرتاب‌های 3 امتیازی، موفق به انجام این كار نشدند تا در پایان این تیم صباباتری باشد كه باز هم برنده‌ی دیدار با تیم بسكتبال پیكان شود.

براساس این گزارش، حامد حدادی بازیكن مصدوم تیم پیكان كه دوران نقاهت خود را سپری می‌كند از روی صندلی تماشاگران نظاره‌گر بازی هم‌تیمی‌های خود بود.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری:

علیرغم میل ما قرارداد امضا نشد

ایوانف پنجشنبه بازمی‌گردد

نشست مشترك مسوولان فدراسیون وزنه‌برداری، «یوردان گئورگی ایوانف» و علی كفاشیان دبیر كل كمیته‌ی ملی المپیك برگزار شد.این نشست علیرغم این كه برای امضا قرارداد برگزار شده بود، اما هیچ قراردادی امضا نشد.

در این رابطه علی مرادی گفت: امروز ما برای امضا قرارداد حاضر شدیم كه علیرغم میل ما قرارداد امضا نشد و ایوانف عقد قرارداد را به زمان دیگری موكول كرد. در نشست امروز، مذاكرات و توافقات بین مسوولان ورزش ایران و ایوانف به مرحله‌ی نهایی خود رسید و امیدواریم هر چه زودتر قرارداد این مربی بلغاری با كشور امضا شود.

وی ادامه داد: بنا به خواست عمومی و نیاز رشته‌ی وزنه‌برداری، فدراسیون وزنه‌برداری از ایوانف دعوت به عمل آورد تا وارد كشور شود و ما می‌خواستیم با استفاده از این فرصت قرارداد وی را نیز با ایران امضا كنیم كه در این رابطه طبق اعلام ایوانف، وی به زمان بیشتری برای بررسی فعالیت‌های شخصی و تسویه حساب با كشور مصر نیاز دارد.

مرادی با تاكید بر این كه ایوانف از مربیان حرفه‌ای جهان است، یادآور شد: این مربی برای این كه قرارداد خود را با ما امضا كند، شرایط زیادی دارد و باید وی را در تمامی برنامه‌هایش حمایت كرد. در این راستا مسوولان كمیته‌ی ملی المپیك هر گونه حمایت لازم را از وی به عمل خواهد آورد و این مساله تنها به ارایه‌ی برنامه‌های وی وابسته است.

وی در مورد مشكلاتی كه ایوانف در حضور دوره‌ی گذشته‌اش در ایران داشت، گفت: به هر ترتیب چه در آن موقعیت و چه در موقعیت كنونی مشكلات و سختی‌ها بر سر راه قهرمانی وجود دارد و هر كس كه وارد فعالیتی می‌شود، باید در از پیش رو برداشتن این مشكلات تلاش لازم را انجام دهد.

مرادی در پایان اظهار امیدواری كرد: ایوانف پنجشنبه به كشورش بازمی‌گردد و پس از تسویه با كشور مصر و ارزیابی مسایل شخصی خود، دو هفته دیگر دوباره به ایران بازخواهد گشت. در آن زمان وی برنامه‌های خود را به همراه درخواست‌هایش به ما ارایه می‌كند و در نهایت قرارداد امضا خواهد شد. این در حالی است كه ایوانف قبل از عقد قرارداد كار خود را در ایران با ارزیابی وزنه‌برداران كشور آغاز كرده است.

با تشكیل نشست كانون حقوق ورزش ایران

دكتر بهرام قدیمی به سمت مدیرعامل منصوب شد

در نشست كانون حقوق ورزش ایران كه با حضور اعضای موسس تشكیل شد، با رای اكثریت اعضا دكتر بهرام قدیمی مدیر كل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت مدیر عامل كانون حقوق ورزش ایران انتخاب شد.

در این جلسه همچنین فائزه هاشمی رییس شورای همبستگی بانوان كشورهای اسلامی و محمد عباسپور نماینده مردم ارومیه در مجلس به سمت نایب رییسان كانون و دكتر احد باقرزاده معاون وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حكومتی به سمت رییس هیات مدیره و حسن تقدس نژاد معاون اداری مالی سازمان صدا و سیما، بهزاد كتیرایی رییس فدراسیون ووشو و جمشید تقی زاده معاون اشتغال سازمان تربیت بدنی و مهندس سعید فائقی مدیر عامل شركت پست به عنوان اعضای هیات مدیره و كامبیز بابایی به عنوان بازرس و كورش كرد مدیر كل حقوقی شركت پست به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

در این جلسه همچنین در خصوص مسایل و مشكلات پیرامون این كانون (مباحثی در مورد معاضدت قضایی حقوق زنان ورزشكار و حضور و نقش پررنگ‌تر این قشر محروم جامعه) بحث و تبادل نظر به عمل آمد و راه‌كارهایی نیز ارایه شد. در پایان سایت كانون با آدرس الكترونیكی www.irasl.ir راه‌اندازی شد.

گفتنی است؛ هدف نهایی و اصلی این كانون حمایت از جامعه ورزش در مسایل حقوقی و كیفری در مقابل اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از كشور است. در همین راستا جلسه‌ی بعدی این كانون به زودی در تهران تشكیل خواهد شد.

دکتر"محمدحسین علیزاده "مدیرکل تربیت بدنى وزارت علوم ،تحقیقات وفناورى شد

معاون امور دانشجویى وزارت علوم ، تحقیقات و فناورى روز دوشنبه درحکمى دکتر " محمدحسین علیزاده " را به سمت مدیرکل تربیت بدنى این وزارتخانه منصوب کرد.

در حکم علیزاده آمده است :

احتراما ، نظر به تعهد ، لیاقت ، تخصص و سوابق ارزنده جناب عالى در حوزه تربیت بدنى و ورزش به موجب این ابلاغ به عنوان مدیرکل تربیت بدنى وزارت علوم ، تحقیقات و فناورى منصوب می شوید.

امید است براساس ، اهداف ، وظایف ، سیاست ها و برنامه هاى وزارت علوم،تحقیقات و فناورى و با بهره مندى از تجارب ارزنده کارشناسان ، محققان وهمکارى دانشگاه ها و موسسات آموزش عالى براساس مفاد سند راهبردى نظام جامع توسعه تربیت بدنى ، نسبت به ارتقاى سطح تشکیلات تربیت بدنى ورزش دانشگاه ها،افزایش نقش دانشجویى در ورزش ملى و همچنین در سازمان هاى قاره اى و جهانى ورزش هاى دانشگاهى موفق و موید باشید.

پیش از این " مهرزاد حمیدى " به عنوان مدیرکل تربیت بدنى وزارت علوم ، تحقیقات و فناورى به فعالیت اشتغال داشت .