تبیان، دستیار زندگی
خداداد عزیزی مدت ها قبل پیش بینی این اتفاق تلخ را کرده بود که تیم ملی فوتبال کشورمان با افشین قطبی ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

می دانستم به جام جهانی نمی رویم

خداداد عزیزی

خداداد عزیزی مدت ها قبل پیش بینی این اتفاق تلخ را کرده بود که تیم ملی فوتبال کشورمان با افشین قطبی به جام جهانی صعود نخواهد کرد.خداداد که در این دو ماه همیشه موضعی منفی در مورد قطبی داشت، در گفت گویی باز هم علیه سرمربی تیم ملی صحبت کرد که آنها را در زیر می خوانید.

در مورد ناکامی تیم ملی چه صحبتی دارید؟

از همان ابتدا یعنی زمانی که دایی برکنار شد و قطبی را انتخاب کردند، مثل روز برایم روشن بود که به جام جهانی نمی رویم.البته قسمتی از مشکلات به زمان مربیگری علی دایی برمی گردد که ارتباط خوبی با رسانه ها نداشت، مغرور بود و ختی از اشخاصی که قبول شان داشت مشورت نمی گرفت ولی حداقل تیم دایی صلابت داشت.بعد از رفتن او قطبی آمد که در این مدت فقط از طرف او وعده دیدیم و این مربی با احساسات و عواطف مردم بازی کرد.هیچ وقت ندیدم که دایی قول صعود بدهد یا پیروزی بدهد ولی قطبی وعده داد که صد در صد به جام جهانی می رویم و حتی گفت فقط من بلد هستم که کره جنوبی را ببرم. تنها چیزی که بعد از رفتن دایی در تیم ملی دیدیدم بازی با کلمات و سیاه بازی بود.

اگر به غیر از قطبی مربی دیگری می آمد، به جام جهانی صعود می کردیم؟

فوتبال را نمی توان به همین راحتی و در حرف پیش بینی کرد ولی حداقل می توانستیم انتخاب بهتری داشته باشیم.وقتی علیه قطبی حرف زدم خیلی از طرفداران پرسپولیس که مرا در کوچه و خیابان می دیدند با ناراحتی حرف می زدند ولی من حداقل فوتبال را خوب می فهمم و برایم قابل پیش بینی بود که چه اتفاقاتی خواهد افتاد.به آنها گفتم زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد و باید بگویم اگر ایران به جام جهانی می رفت خیلی ها مرا نابود می کردند.از همان اول مخالف قطبی بودم چون قرار نیست کسی که آنالیزور هیدینگ بود و کارنامه خاصی ندارد به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود. ما در این مدت بیشترین فرار بازیکن را داشتیم ولی زمان دایی هیچ کس اردوی تیم ملی را ترک نکرد.

مسئولان در کنار قطبی

برخی معتقدند که مسئولان فدراسیون با این ناکامی باید استعفا بدهند، نظر شما چیست؟

این موضوع به خودشان مربوط می شود.باید فدراسیون را مقصر اول دانست، البته اگر ایران صعود می کرد هم باید اول از فدراسیون تقدیر می شد.مسئولان در انتخاب قطبی استقلال کاری داشتند ولی همه دیدند که این انتخاب اشتباه بود.در فوتبال امروز الکس فرگوسن هم قول پیروزی نمی دهد و نمی دانم قطبی چگونه وعده وعید می داد و در نهایت هم هیچ کاری نکرد. اگر او کره جنوبی را می شناخت پس چرا نتوانست پس از گل کاملا تصادفی ایران که با اشتباه مدافعان و دروازبان کره به دست آمد بازی را حفظ کند.

مثل اینکه قرار است همکاری قطبی با فدراسیون ادامه داشته باشد؟

صد سال سیاه نباید این کار را انجام بدهند، مگر قطبی چه تحولی در تیم ملی بوجود آورد که می خواهند او را نگه دارند؟ او اگر از ایران برود مطمئن باشید که هیچ پیشنهادی نخواهد داشت، درست مثل زمانی که از پرسپولیس رفت. البته فکر می کنم منچستر سیتی در انتظار سرمربی تیم ملی ماست و بیچاره ها تا الان خیلی انتظار کشیده اند، آنها بی صبرانه منتظرند تا قطبی سرمربی منچستر سیتی شود.واقعا متاسفم که قطبی با سیاه کاری و دروغ مردم را فریب داد.

فکر می کنید در این شرایط چه کسی باید سرمربی تیم ملی شود؟

بحت ایرانی یا خارجی بودن نیست.اگر هر فردی سرمربی شد باید به او زمان بدهند و نظر خودم این است که یک مربی بزرک خارجی بیاورند و با او  قرارداد طولانی مدت امضا کنند تا تیم ملی را درست کند.منظور من از مربی الکس فرگوسن نیست ولی مربیان خوبی در هلند ، فرانسه ، انگلیس ، ایتالیا ، برزیل و .... وجود دارند که می توانند تیم ملی را درست کنند.

برخی معتقدند که چند بازیکن قدیمی تیم ملی مثل هاشمیان و مهدوی کیا باید خداحافظی کنند.نظر شما چیست؟

من که خیلی راحت خداحافظی کردم و مشکلی نداشتم ولی در مورد وحید و مهدی نمی توانم حرف بزنم چون خودشان تصمیم گیرنده هستند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری