تبیان، دستیار زندگی
در زندگی اتفاقات پریشان كننده فراوانی روی می دهد و در كنار آن مسائلی وجود دارد كه انسان را به یاد مشكلاتی می اندازد كه با آن دست به گریبان است. پس حیاتی است كه توسط شواهد عشق با حملات  منفی بافی مقابله نماییم. تحقیقات ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه خود را انباشته از شواهد عشق و محبت كنید

در زندگی اتفاقات پریشان كننده فراوانی روی می دهد و در كنار آن مسائلی وجود دارد كه انسان را به یاد مشكلاتی می اندازد كه با آن دست به گریبان است. پس حیاتی است كه توسط شواهد عشق  با حملات  منفی بافی مقابله نماییم. تحقیقات نشان داده كه انباشتن منزل از شواهد عشق و محبت و خوشحالی ، نسبتاً ساده و ارزان است. بدین ترتیب با انجام چنین كاری دائماً جنبه های مثبت زندگی را به یاد می آورید.

شواهد عشق  می تواند هر چیز زیبا، هنری، ظریف و روشن باشد كه از نظر قلبی احساسی خاص به فرد می دهد. هر چیزی كه شما را به یاد عشق،  مهربانی، آرامش  و شفقت بیندازد : كار هنری كودكان، شاخه های گل، شعری زیبا و فلسفی بر دیوار خانه ، كتاب های روح بخش و پر محبت روی میز یا عكس هایی از افراد دوست داشتنی.  یكی از آشنایان من موارد تأیید كننده و مثبت حاوی عشق را خوشنویسی می كند و به یخچال می چسباند. دیگران نامه های با احساس را نگه می دارند و ملكه ذهن خود می كنند.

استیو مارتین (هنرپیشه كمدی )  یك هجو ادبی نشاط آور نوشت. در این هجو ادبی آمده است كه او بنجو ( Banjo :  نوعی آلت موسیقی ) می نواخت و آوازی می خواند بدین مضمون كه چه دشوار است هنگام نواختن بنجو ناراحت و كسل باشید. بنجو آنچنان صدای شادی  دارد كه منفی بافی و ناراحتی ، هنگام نواختن آن، احمقانه می نماید. انباشتن خانه از شواهد  عشق  به این امر شباهت بسیاری دارد. هنگامی كه به هر طرف نگاه می كنید شواهد عشق  و زیبایی را ببینید دیگر قدری مشكل است كه احساس استرس نمایید و یا عصبانی و افسرده شوید.

در بعضی خانه ها ، عكس دوستان، خانواده و افراد روحانی بر دیوارها نصب شده است. گاهی این عكس ها را عوض كنید و یا جا به جا كنید. ما در هر اتاق خانه مان علاوه بر كتاب های عالی،  كارهای هنری دست ساخته بچه ها را در معرض دید داریم كه  بر عشق  تأكید می كنند. مطمئناً اگر خودم فرزندی نداشتم از دوستان و همسایگان خود می خواستم كه تعدادی از كارهای هنری اضافه فرزندان خود را به من بدهند. در بسیاری از خانواده ها تعدادی از آنها وجود دارد و هنگامی كه از بچه ها بخواهید تصویری برای شما نقاشی كنند، بسیاری از آنها با افتخارمی پذیرند. كارهای هنری بچه ها در سطح بسیار بالایی قرار دارد و یادآوری خوبی برای عشق و محبت است. به هر حال من نمی توانم خانه خودم را بدون آنها تصور كنم. علاوه بر آن دختران من علاقه دارند كه از باغچه گل بچینند و در گلدان بگذارند.

برای انجام این روش راه خاصی وجود ندارد. این صرفاً یك طرز تفكر مطرح است. یك دفعه كه  منطق آن و اثرات مثبت آن را درك كنید، مطمئن هستم كه آن را مغتنم می شمارید و رها نخواهید كرد. این عقیده ، سقوط و قهقرایی ندارد. از امروز خانه خود را از شواهد عشق و محبت لبریزتر نمایید. با چنین كاری، هرگاه پا به خانه می گذارید ، خوشحال می شوید.
زهره پری نوش - سایت تبیان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.