تبیان، دستیار زندگی
پرسپولیس این روزها بلاتكلیف است و سكوت عجیب مسئولان نیز به این بلاتكلیفی دامن می‌زند ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس همچنان در بلاتکلیفی

هواداران پرسپولیس نگران لیگ نهم

پرسپولیس این روزها بلاتكلیف است و سكوت عجیب مسئولان نیز به این بلاتكلیفی دامن می‌زند.

دور جدید تمرینات تیم‌های حاضر در لیگ برتر برای دوره نهم این مسابقات در حال آغاز شدن است و حتی برخی تیم ها استارت زده‌اند اما ظاهرا هنوز زمان برای تیم بزرگ و مردمی پرسپولیس ثابت باقی مانده است. تیمی كه باید برای جبران ناكامی فصل گذشته خود زودتر از سایرین دست به كار می شد، همچنان در مشكلات درون باشگاهی دست و پا می‌زند و دریغ از پاسخ دهنده و افسوس از زمانی كه از دست می‌رود.

15 مرداد یعنی حدود 51 روز دیگر سوت آغاز لیگ نهم زده می‌شود و پرسپولیس در این می‌سوزد كه چه كسی را به عنوان مدیر بالای سر خود داشته باشد.

به نقل از فارس، امروز رقیبان سرخپوشان تمرینات خود را آغاز می‌كنند و با برنامه‌های از پیش تعیین شده جذب بازیكن در این تیم ادامه دارد اما در خانه پرسپولیس شور و شوقی از این ماجرا نیست و همان معدود بازیكنان گرفته شده نیز سرنوشت نامعلومی دارند. سپاهان و ذوب‌آهن و چند تیم مدعی دیگر هم تمرینات خود را آغاز كرده‌اند اما پرسپولیس هنوز اندر خم یك كوچه است.

علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی

* بازگشت حبیب كاشانی با اگرها و شایدها

هنگامی كه پرسپولیس با حبیب كاشانی قهرمان شد؛ مشكلات این مدیر با سازمان تربیت بدنی به اوج خود رسید و در نهایت به قطع همكاری وی با باشگاه منجر شد. در حالت طبیعی تصور می‌شد تیم قهرمان كه همیشه در لیگ ایران با كسب قهرمانی تازه مشكلاتش آغاز می‌شود با چه دشواری هایی روبرو است اما كدام هوادار این تیم می توانست با وجود خریدهای خوب و بازگرداندن افشین قطبی چنین روزهای بدی را پیش بینی كند. شاید همین تغییرات در مدیریت باشگاه بود كه باعث شد بار دیگر سازمان مذاكره با حبیب كاشانی را آغاز كند. در نهایت دو طرف با كنار گذاشتن اختلاف نظرها برای همكاری به توافق رسیدند. این می‌توانست بهترین خبری باشد كه هواداران پرسپولیس را خوشحال كند. كاشانی ابتدا با عنوان عضو هیات مدیره و سپس مدیرعامل به باشگاه بازگشت اما اعلام رسمی سازمان تربیت بدنی در مورد مدیرعاملی او فقط دقایقی طول كشید و بلافاصله این خبر از سایت رسمی سازمان برداشته شد.

ماجرا چه بود و چه هست؟ برای پاسخ این سئوال كه ذهن هر علاقه‌مند به این تیم را آزار می‌دهد تلاش ها برای یافتن مسئولان مربوطه را در پیش گرفتیم اما پاسخگویی پیدا نشد. تلاش برای ارتباط با مسئولان باشگاه پرسپولیس بی نتیجه بود؛ یا با تلفن خاموش مواجه می‌شدیم و یا با عدم پاسخگویی.

گمانه‌زنی‌ها می‌گوید كه بحث دو شغله بودن كاشانی مطرح شده است. كاشانی عضو شورای شهر است و به عنوان مدیرعامل نمی‌تواند در پرسپولیس مشغول به كار شود و این می‌تواند تنها دلیل برای برداشته شدن خبر بازگشت او به این باشگاه از سوی سازمان باشد كه اگر غیر از این باشد دلیلی برای بازگرداندن او به این باشگاه نبود و سازمان می‌توانست گزینه دیگری را مدنظر قرار دهد.

جلال اکبری در کنار انصاری فرد

* تكلیف انصاری‌فرد و خریدهای او چه می‌شود؟

آیا پاسخگویی هست كه بگوید در حال حاضر عباس انصاری‌فرد در این باشگاه چه سمتی دارد و اصلا او حق جذب بازیكن دارد یا خیر؟

هنوز نتوانسته‌ایم به این پاسخ برسیم كه بعد از منتفی شدن احتمال حضور كاشانی در پرسپولیس به عنوان مدیرعامل در این باشگاه در حال حاضر چه كسی تصمیم می‌گیرد. سازمان تربیت بدنی نیز به عنوان متولی پرسپولیس سكوت اختیار كرده است.

هیچ یك از مدیران تیم حاضر به جوابگویی نیستند. یا موبایلشان خاموش است و یا با صدای بوق ممتد روبرو هستیم كه صاحبانش در جلسات هستند و با سكوت معنادار پنهان شده‌اند.

راستی تكلیف بازیكنانی نظیر امیر حسین صادقی، میثم بائو ، اشپیتیم آرفی و جلال اكبری كه در زمان مدیریت انصاری‌فرد با این تیم قرارداد داخلی امضا كرده‌اند؛ چیست؟ آیا مدیرعامل بعدی پرسپولیس و یا سرمربی جدید این تیم خواهان این بازیكنان خواهد بود؟

تیم فوتبال پرسپولیس

* و میان این همه سئوال بی پاسخ؛ سرمربی كیست؟

بحث در مورد جنبه‌های مدیریتی پرسپولیس چه دردی را از هواداری كه یك فصل سرخورده شده دوا می‌كند؟ مشتاقان این تیم فارغ از اینكه چه كسی مدیرعامل می شود؛ چه كسی از این تیم می‌رود و آیا دوباره قرار است هدایتی به این تیم بازگردد؛ می‌خواهند بدانند سرمربی فصل آینده چه كسی است؟

آیا رویه همان نظر انصاری‌فرد است كه به استفاده از مربیان خارجی معتقد است یا حبیب كاشانی به این تیم بازمی‌گردد و تصمیم دیگری اتخاذ می‌كند؟

در پرسپولیس خبرهایی هست و نیست. تنها جمله‌ای كه می‌توان در مورد تیمی كه هواداران میلیونی دارد؛ گفت همین است و بس.

تیمی كه باید شلوغ ترین روزهای خبری را داشته باشد، در ساكت‌ترین حالت ممكن قرار دارد و با این حال مثل كوه آتشفشانی می‌ماند كه هنوز آتش‌های آن زیر خاكستر فرصت سر برآوردن پیدا نكرده‌اند. آیا سكوت مسئولان باعث به قهقرا رفتن پرسپولیس نمی‌شود؟

مسئولان سازمان تربیت بدنی چه پاسخی برای هواداران این تیم دارند و این وضع تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

تبیان: به نظر می رسد احتمال بازگشت حبیب کاشانی به پرسپولیس کاهش یافته است هر چند در این اوضاع و احوال ورزش ایران به خصوص فوتبال احتمال رخ دادن هرگونه اتفاقی وجود دارد و اگر در روزهای آینده خبر از بازگشت کاشانی به میان آمد نباید زیاد تعجب کنید اما شنیده ها حاکی است کاشانی به همراه هدایتی به باشگاه استیل آذین خواهد رفت و در این باشگاه مشغول خواهد شد.البته این خبر نه تایید شده است نه تکذیب و باید منتظر ماند و دید سیاست های داخل ورزش در روزهای آینده چه سرنوشتی را برای باشگاه سرخپوشان رقم خواهد زد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری