تبیان، دستیار زندگی
نخستین هفته‌ی فیلم انیمیشن از 7 الی 13 آذرماه با نمایش فیلمهایی انیمیشن از مكتب زاگرب در بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران برگزار می‌شود. ایسنا- مكتب انیمیشن زاگرب (كرواسی) در زمانی كه كمپانی والت دیسنی در دهه‌ی شصت تمامی دنیا ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

« پرفسور بالتازار » در تهران


نخستین هفته‌ی فیلم انیمیشن از 7 الی 13 آذرماه با نمایش فیلمهایی انیمیشن از مكتب زاگرب در بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران برگزار می‌شود.

ایسنا- مكتب انیمیشن زاگرب (كرواسی) در زمانی كه كمپانی والت دیسنی در دهه‌ی شصت تمامی دنیا را از آثار خود پر كرده‌اند گروهی از هنرمندان كرووات برای مقابله و رقابت، استودیویی در زاگرب ایجاد كردند و با استفاده از تكنیك‌ها و روشهای خاص خود، انیمیشن‌هایی متفاوت به آثار دیزنی خلق كردند.

هنرمندانی مطرح سینمای انیمیشن ایران همانند دكتر نورالدین زرین كلك، فرشید مثقالی، علی اكبر صادقی، مرتضی ممیز و ... تحت تأثیر این مكتب هستند. انیمیشن معروف « پرفسور بالتازار» از انیمیشن‌های معروف این سبك است.

نورالدین زرین كلك روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی، با تمجید از برگزاری چنین برنامه‌هایی، آن را زمینه ساز آشنایی مردم با انیمیشن دنیا عنوان كرد و گفت: چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود كه مردم ما از خواب طولانی درآیند و متوجه شوند كه انیمیشن تنها برنامه‌هایی نیست از تلویزیون پخش می‌شود.

گلپایگانی دبیر علمی این برنامه و استاد دانشگاه نیز اظهار امیدواری کرد كه از این برنامه استقبال قابل توجهی شود.

به گفته گلپایگانی، كلاسهای درس دانشجویان انیمیشن در هنگام برگزاری این هفته فیلم تعطیل است.

برگزاری كارگاه آموزشی و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید زاگرب فیلم و اساتید ایرانی از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.