تبیان، دستیار زندگی
هرکس که با او طرف هستید، به نوعی سعی دارد چیزی بگوید یا کاری بکند که شما را تغییر دهد. رئیستان به شما می گوید که وقت شناس باشید. شریک زندگیتان می گوید که مرتب تر باشید. مادرتان می گویدکه راست بنشینید .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی برای دیگران؟

درون انسان

هفت عادت بد آدم های بسیار نا مؤثر اثر ریچارد مک دونالد و ترجمه سعید خاکسار، کتابی است روانشناسی که به خواننده توصیه می کند که عادات بد خویش را کنار بگذارند.

اصولا در این نوع کتاب ها نقص ها و اشکالاتی ممکن است وجود داشته باشد و از نظر سلیقه ای، شخصیتی یا حتی اعتقادی برای انسان قابل قبول نباشد، ولی اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم می بینیم که کلیت آن ها را گزاره های صحیحی تشکیل می دهند. البته در نهایت فرد باید قدرت جمع بندی داشته باشد و مطالب کتاب را با نظام اعتقادی، اخلاقی خود تطبیق دهد. در این کتاب ذیل عنوان عادت 3 می خوانیم:

خودتان باشید

آنچه که در مقابل ما قرار دارد و آنچه که در پشت سر ماست، نسبت به آنچه که در درون ماست کم ارزش است.

هرکس که با او طرف هستید، به نوعی سعی دارد چیزی بگوید یا کاری بکند که شما را تغییر دهد. رئیستان به شما می گوید که وقت شناس باشید. شریک زندگیتان می گوید که مرتب تر باشید. مادرتان می گویدکه راست بنشینید. همه عالم دست به یکی خواهند کرد تا شما آدم دیگری غیر از آنچه  که هستید شوید. به شما گفته خواهد شد که یا «خودت را اصلاح کن و یا پی کارت برو». خوب، آنها همه در اشتباه هستند. شما همین طور که هستید، حرف ندارید.

عادت 3 این حقیقت را نتیجه می گیرد که شما کانون عالم خود هستید. اگر احساس می کنید که در جایی در حواشی قرار گرفته اید، این بصیرت ها شما را به وسط دایره هدف بر می گرداند.

مهار کردن رخوت سازنده یعنی، تا حد امکان کم تر کار کردن، همرنگ جماعت شدن و در لحظه زندگی کردن. دنیا پر از افرادی است که به دنبال آرزوهای خود و دلار هستند. شما از جای خود تکان نخورید و ما از طریق ماهواره، اینترنت، خرید تلفنی، سفارش پستی و سرویس تحویل پیتزا همه چیز را به دست شما می رسانیم. هیچ لزومی ندارد که از جای خود تکان بخورید یا کاری انجام دهید. اگر شما کانون آن عالم کامل هستید پس منطق حکم می کند که همه چیز حول محور شما بچرخد. شما بهترین الگو برای خودتان هستید. فقط بپذیرید که شما بی نقص هستید و احتیاجی نیست برای هیچ چیز و هیچ کسی خود را به زحمت بیندازید.

برای خرید کتاب هفت عادت بد آدم های بسیار نا موثر کلیک کنید.

تنظیم:حاجی محمد علی

برای خرید کتب روانشناسی کلیک کنید.

برای خرید کتب خانواده کلیک کنید.

برای بازدید و خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.