تبیان، دستیار زندگی
یك متخصص پوست و مو گفت: بر خلاف تصور رایج در جامعه، تراشیدن موی سر نوزادان هیچ تاثیری در رشد موها نداشته و گاهی نیز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تراشیدن موی سر نوزاد خوب است؟

موی نوزاد

یك متخصص پوست و مو گفت: بر خلاف تصور رایج در جامعه، تراشیدن موی سر نوزادان هیچ تاثیری در رشد موها نداشته و گاهی نیز به ریشه مو آسیب می‌ رساند.

دكتر رضا یعقوبی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی ‌شاپور اهواز، در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار داشت: نوزادان در یك سال نخست زندگی دارای موهایی كرك‌ مانند و بسیار ضعیف هستند كه این موها در این یك سال به تدریج می ‌ریزند و پس از آن موهای دائمی كودك رشد خواهند كرد.

وی افزود: تراشیدن موی سر در هیچ سنی، تاثیری در رشد مو و پر پشت شدن آن ها نداشته و این تصور كه تراشیدن موی سر نوزاد موجب رشد بیشتر موها در بزرگسالی می ‌شود، كاملا نادرست است.

یعقوبی تصریح كرد: وارد آمدن هر گونه فشار و یا ضربه به ریشه موی نوزادان، موجب ریزش مو و كندی رشد موها شده و به والدین توصیه می‌ شود از تراشیدن موی نوزدان، شانه كردن موهای نوزاد با شانه‌ های غیراستاندارد و بستن موی سر نوزاد پرهیز كنند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: پوست سر نوزادان بسیار نازك است و ممكن است هنگام تراشیدن موها و یا شانه كردن، خراشیده شده و به ریشه مو آسیب وارد شود.

وی اضافه كرد: بهترین و ایمن ‌ترین روش، شانه كردن موی سر نوزدان توسط دست و یا برس ‌های بسیار نرم است.

یعقوبی اظهار داشت: توصیه می ‌شود موی سر نوزادان تا پیش از یك سالگی تراشیده نشود و پس از ریختن موهای نوزادی و رشد موهای دائمی می‌ توان جهت یك دست شدن ریشه مو، آن ها را تراشید.

*مطالب مرتبط:

نوزادان را طاقباز بخوابانید

اگر نوزاد شما به اسهال مبتلا شد ...

اگر نوزاد شما دچار یبوست شد ...

مشکل نخوابیدن نوزاد در شب

چگونه نوزاد در مقابل بیماری ها مصون می شود؟

فواید شیر مادر برای نوزاد و مادر

تسکین گریه نوزاد

نگذارید نوزادتان عقب مانده شود

زردی نوزاد را جدی بگیرید

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.