تبیان، دستیار زندگی
مستر همفر جاسوسی بود که در جهان اسلام و به هدف یافتن راه هایی در جهت ایجاد تفرقه در بین مسلمانان کار می کردند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاسوسی در جهان اسلام

جاسوسی

خاطرات مستر همفر کتابی است که در اصل در هفت شماره در یک مجله فرانسوی منتشر گردیده که ترجمه استاد علی کاظمی به همراه پارورقی هایی از شیخ حسین لنکرانی است.

این کتاب خاطرات جاسوسی است که در هیبت روحانی، و  در جهت ایجاد تفرقه در  جهان اسلام فعالیت می کرده و از نتایج فعالیت او ایجاد فرقه ضاله وهابیت است. در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

خوابی که برای شیخ دیدم

روزی برایش خوابی درست کردم و به او گفتم:« من دیشب در خواب رسول خدا را دیدم- و آن طور که از وعاظ شنیده بودم محمد را توصیف کردم- پیامبر روی کرسی نشسته و جمعی از علماء اطرافش بودند، ولی من هیچ کدام از آنان را نمی شناختم، ناگهان دیدم تو از درب وارد شدی درحالی که نور در صورتت می درخشید همین که به حضرت رسیدی پیامبر به احترام تو بلند شد و پیشانیت را بوسیده، به تو فرمود: ای محمد! تو همنام من هستی، وارث علمم می باشی و در اداره امور دین و دنیا، جانشین من هستی»

تو گفتی: یا رسول الله ! من می ترسم از اینکه علم خودم را بر مردم ظاهر کنم، رسول خدا به تو گفت: نترس که تو برتر از همه هستی. همین که محمد بن عبدالوهاب خواب مرا شنید می خواست از خوشحالی پردر بیاورد، چندین بار از من پرسید ای خواب را که گفتی راست گفتی؟ و هر وقت پرسید می گفتم: بله راست گفتم. تا این که خاطر جمع شد و فکر می کنم از همان روز تصمیم گرفت که ادعاها و نظریه های خود را ظاهر کند.

به نظر بنده کتابی است که در عین جالب بودن انسان را نسبت به فتنه هایی که دشمنان اسلام تدارک می بینند هشیار می کند.

برای خرید کتاب خاطرات مستر همفر کلیک کنید.

تنظیم: حاجی محمد علی


برای خرید کتب متفرقه کلیک کنید.

برای خرید کتب اسلامی کلیک کنید.

برای بازدید و خرید از فروشگاه تبیان کلیک کنید.