تبیان، دستیار زندگی
بجای آرژانتین باید با داوری می‌جنگیدیم در مورد ماندن در تیم ملی در تهران تصمیم می‌گیرم سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: فكر می‌كنم داوران پیروزی را برای آرژانتین در دیدار با ایران رقم زدند. محمدحسن انصاری‌فر پس شكست 6 بر یك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با مربیان ایران و آرژانتین پس از بازی


بجای آرژانتین باید با داوری می‌جنگیدیم

در مورد ماندن در تیم ملی در تهران تصمیم می‌گیرم

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: فكر می‌كنم داوران پیروزی را برای آرژانتین در دیدار با ایران رقم زدند.

محمدحسن انصاری‌فر پس شكست 6 بر یك ایران مقابل آرژانتین طی نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در نیمه‌های اول و دوم خطاهای بازیكنان آرژانتین كاملا شبیه خطاهای بازیكنان ما بود.‌ اما داوران همان خطاهایی را كه برای ما می‌گرفتند علیه آرژانتین نمی‌گرفتند و این موضوع اعصاب بازیكنان ما را به هم ریخت.

تیم‌ها با هزینه‌های بسیاری در مسابقات حاضر می‌شوند، ولی به این راحتی حذف می‌شوند. من از فیفا می‌خواهم كه فیلم بازی را بازبینی كنند.

وی در ادامه با اشاره به اینكه ما از ابتدا باید با داوران می‌جنگیدیم و نه با آرژانتین، تصریح كرد: داوران با خطاهای بی‌موردی كه می‌گرفتند، بلافاصله تیم ما را پنج اخطاره كردند. از آنجا كه هر لحظه احتمال خطای ششم ما می‌رفت، مقداری با احتیاط كار كردیم. اما چگونه می‌شود كوچك‌ترین حركت بازیكن ما خطا اعلام می‌شود اما برای آرژانتینی‌ها این گونه نبود.

انصاری‌فر در مورد استفاده از وحید شمسایی و وابسته بودن تیم ایران به یك نفر توضیح داد: پیش از این، تیم ایران این‌گونه نبود، اما در این جام جهانی این اتفاق افتاد. این در حالی است كه وحید شمسایی بازیكن خوبی است، هم در حمله و هم در دفاع به تیم كمك می‌كند، ما با او مشكلی نداشتیم تا او را تعویض كنیم.

انصاری‌فر در مورد بازی ایران نیز گفت: سعی كردیم بازی را به حالت متمركز نگه داریم و دفاع را سازماندهی كنیم تا در مواقع ضروری كه بازیكنان اصلی آنها خارج می‌شوند، به گل برسیم. اما پنالتی كه در ابتدای بازی برای آرژانتین گرفته شد، روحیه‌ تیم ما را خراب كرد. زیرا هیچ خطایی بر روی بازیكن آرژانتینی صورت نگرفت.

اما با این حال پس از گل اول خودمان را پیدا كردیم و گل تساوی را نیز به ثمر رساندیم. این در حالی است كه باز هم اشتباهات داوری باعث شد تا بار دیگر بازیكنان ما روحیه‌ خود را از دست بدهند.

وی در پاسخ به یكی از خبرنگاران در مورد استفاده نكردن از نیمكت ذخیره‌ها و بازیكنی كه آقای گل لیگ شده است گفت: این مسابقات در سطح جهانی برگزار می‌شود و ملاك آقای گلی برای من مهم نیست؛ در این بازی‌ها دفاع برای ما بسیار مهم‌تر بود تا گل زدن.

سرمربی تیم ایران در مورد حركت كاظم محمدی نیز گفت: بی‌تردید با او برخورد خواهیم كرد. در بین دو نیمه به بازیكنان تذكر داده بودم تا با داور كاری نداشته باشند. داور با تصمیم‌گیری خود اعصاب وی را خرد كرد، اما این در حالی است كه محمدی خطای زشتی انجام نداد.

انصاری‌فر در پایان تاكید كرد: در مورد ماندن در تیم ملی در تهران تصمیم می‌گیرم، اما اگر ماندنم قطعی شود در تیم ملی تغییراتی را ایجاد می‌كنم.

سرمربی تیم ملی آرژانتین:

ایران یك تیم نبود

بازیكنی مانند شمسایی در تیم من جایی ندارد

سرمربی تیم ملی فوتسال آرژانتین، گفت: ایران تیم خوبی بود، اما بازیكنان این تیم بیش از اندازه به كارهای انفرادی توجه می‌كردند.

«فرناندو لارانادا» در نشست خبری پس از پایان دیدار دو تیم ایران با آرژانتین در جمع خبرنگاران گفت: تیم ایران بازیكنان تكنیكی زیادی دارد. اما همه‌ی آنها تنها كارهای انفرادی را خوب انجام می‌دهند و از عهده‌ی كار تیمی برنمی‌آیند. در واقع ایران یك تیم نیست بلكه مجموعه‌ای از كارهای فردی است و وقتی بازیكنان كلیدی این تیم متوقف می‌شوند، تیم ایران نیز قدرت خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: هیچ وقت نمی‌توانم با بازیكنانی كه كار انفرادی انجام می‌دهند، كار كنم. زیرا آنها روی كار تیمی تمركز نمی‌كنند و بازیكنانی مثل وحید شمسایی هیچ جایی در تیم من ندارند. چرا كه او برای خودش بازی می‌كند.

لارانادا در ادامه با اشاره به حیدریان گفت: او بازیكن خوبی است، به دلیل آن كه در خدمت تیم است.

سرمربی آرژانتین در ادامه با اشاره به خطاهای زیاد بازی افزود: صادقانه بگویم ایران خطای بیشتری انجام داد.آنها چهارده خطا انجام دادند.

وی همچنین در مورد سیستم تدافعی آرژانتین نیز گفت: بازیكنان من تكنیكی و ماهرند. اما كند عمل می‌كنند و اگر حمله كنیم با این بازیكنان كند، بازی را واگذار می‌كنیم. در هر صورت تا كنون این تاكتیك را اتخاذ كرده‌ام و موفق هم بوده‌ام. تیم من خیلی با این سیستم آشناست و باعث شده تیم هماهنگی را روانه‌ی جام جهانی كنیم.