تبیان، دستیار زندگی
بعضی از افراد در دهان خود احساس طعم تلخ یا فلزی می کنند. عده ای نیز به گونه ای احساس بی حسی می نمایند. برخی از طعم گوشت های قرمز خوششان نمی آید. و برخی تحمل طعم شیرین برایشان مشکل است و یا طعم تلخ غذاها برایشان شدیدتر است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر طعم غذا را دوست ندارید...


بعضی از افراد در دهان خود احساس طعم تلخ یا فلزی می کنند. عده ای نیز به گونه ای احساس بی حسی می نمایند. برخی از طعم گوشت های قرمز خوششان نمی آید. و برخی تحمل طعم شیرین برایشان مشکل است و یا طعم تلخ غذاها برایشان شدیدتر است.

در صورتی که شما نیز با اینگونه تغییرات در ذائقه خود مواجه هستید، به توصیه های زیر عمل نمایید:

اگر طعم گوشت هاتی قرمز برای شما جالب نیست می توانید به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ و ماهی استفاده نمایید و اگر واقعاً از طعم این نوع گوشت ها نیز خوشتان نمی آید، می توانید پروتئین مورد نیاز بدن خود را بامصرف تخم مرغ ، شیر و لبنیات تامین نمایید.

برای خوش طعم کردن غذاهای خود از ادویه، پیاز، سبزی های معطر و ... استفاده نمایید. اگر مشکلی در دهان و یا گلوی خود ندارید، از غذاهای تند و ترش استفاده نمایید. آب پرتقال و آب لیمو می تواند موثر باشد. بعضی از غذاها اگر سرد باشد، طعمشان بهتر خواهد شد. شما هم می توانید طعم غذاهای سرد را امتحان کنید. برای برطرف کردن طعم نامطبوع دهان خود می توانید از مایعات مانند آب، چای، آب میوه و آب نبات استفاده نمایید.

گاهی طعم بد دهان مربوط به اشکال در دندان ها می باشد. اگر از سلامت دندان های خود مطمئن نیستید، به دندانپزشک مراجعه نمایید. او در مورد روش صحیح مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان به شما کمک خواهد نمود.

اگر بعد از صرف کمی غذا احساس سنگینی می کنید...

بسیاری از مردم اظهار می دارند که بعد از صرف یک غذای مختصر احساس سنگینی و سیری شدید می کنند. در صورتی که شما نیز چنین مشکلی دارید، به توصیه های زیر عمل نمایید :

کمتر از حد معمول غذا بخورید و از غذاهای کم حجم ، ولی مغذی استفاده کنید.

به آرامی غذا بخورید و آن را خوب بجوید، در این حالت از پر شدن سریع معده جلوگیری می شود.

از غذاهای خیلی چرب، کره و سس های چرب کمتر مصرف نمایید.

از مایعات غنی از مواد مغذی مانند شیر، دوغ و آب میوه استفاده نمایید. حجم آب و نوشابه هایی که همراه غذا می آشامید، باید محدود باشد. مایعات و آب را یک تا دو ساعت بعد از غذا بیاشامید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.