تبیان، دستیار زندگی
مشاور دایی سه سال از من حقوق می گرفت الحمد لله ، ایران كشوری قانونمند است صحبت‌های علی دایی در برنامه‌تلویزیونی نود باعث شد تا بسیاری منتظر جواب علی پروین بنشینند. به هر حال مهاجم فصل گذشته پرسپولیس، حرف‌هایی به زبان آورده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی پروین :

دایی هیچ گاه محبوب نمی شود
مشاور دایی سه سال از من حقوق می گرفت
الحمد لله ، ایران كشوری قانونمند است


صحبت‌های علی دایی در برنامه‌تلویزیونی نود باعث شد تا بسیاری منتظر جواب علی پروین بنشینند. به هر حال مهاجم فصل گذشته پرسپولیس، حرف‌هایی به زبان آورده بود كه مدیرفنی كنونی این تیم را زیرسوال می‌برد، اگرچه بخشی از آنها را از روی یك كاغذ خواند! هرچه بود مهاجم ملی‌پوش كشورمان از واكنش هواداران دیدار پرسپولیس برابر صباباتری ناراحت بود، اما او در مورد علی پروین صحبت‌هایی كرد كه در برخی جملات، عملكرد گذشته و رابطه‌اش با مسائل آن دیدار را زیر سؤال می‌برد. همین هم باعث شد تا تمرین امروز سرخ‌پوشان تا تمرین روز گذشته سرخ‌پوشان اهمیت فراوانی پیدا كند.

تمرین رأس ساعت سه بعدازظهر شروع شد. در مجموعه ورزشی كارگران حدود سیصد، چهارصد تماشاگر حضور دارد. از همان ابتدا به تشویق علی پروین می‌پردازند، حتی یك كلمه علیه دایی صحبت نمی‌شود، اما آنها در گوشه‌ای جمع شده و در حال صحبت كردن هستند.

گویا وكیلی گرفته‌اند تا طوماری در واكنش به اهانت‌‌های دایی علیه‌شان بنویسند، بعد هم علیه وی شكایت خواهند كرد. بیشترین بحث در مورد همین طومار است، اما آنها از عملكرد دایی ناراحت هستند.

پروین هم قصد مصاحبه ندارد، همه چیز را موكول به روز شنبه می‌كند. اما اصرار خبرنگارها باعث می‌شود تا از عملی كردن تصمیمش منصرف شود.

برمی‌گردد و خبرنگارها احاطه‌اش می‌كنند، چهره‌ای عصبانی به نظر می‌رسد، سرخی چشمش نشان می‌دهد كه ناراحت است، از خنده‌‌های همیشگی‌اش خبری نیست. با این وجود آرام آرام صحبت می‌كند، اما در پایان همه چیز را به شنبه موكول می‌كند.

علی آقا! از آنجا شروع كنیم كه دایی عنوان كرد بعضی‌ها پرسپولیس را ملك خود می‌دانند و اجازه حضور به سایرین را نمی‌دهند. در واقع شما را باعث دوری بسیار ی از پرسپولیسی‌ها از تیم مورد علاقه‌شان می‌دانند.

تاكنون 25 بار این تیم را قهرمان لیگ، جام حذفی و بسیاری از رقابت‌های دیگر كرده‌ام، اما آنها نتوانسته‌اند حتی یك بار با پرسپولیس به قهرمانی در لیگ دست پیدا كنند. فصل پیش كه ما نبودیم، آیا توانستند پرسپولیس را قهرمان كنند؟ دیدید كه چه وضعیتی در تیم به وجود آمد.

اما علی دایی بیش از صد گل ملی به ثمر رسانده است، او جزو بازیكنان محبوب فوتبال ایران است.

علی دایی كسی نیست كه بخواهم در موردش صحبت كنم، اگر این حرف‌ها را بزنیم بیخود بزرگ می‌شود. او حتی توانایی زدن دو تا روپایی هم ندارد، اگر دو میلیون گل هم بزند به محبوبیت نمی‌رسد. بارها این موضوع را عنوان كرده‌ام، علی دایی بازیكنی مشهور است، اما محبوبیت چندانی ندارد.

مهدوی‌كیا، مبعلی، باقری، پیوس و درخشان بازیكنانی به مراتب محبوب‌تر از دایی هستند.

دایی از داشتن پرونده در بعضی مراجع صحبت كرده بود. آیا چنین چیزی صحت دارد؟

آقایان بدانند كه الحمدلله ایران كشوری قانونمند است، اگر 1500 پرونده هم داشتم، به چه دلیل تاكنون بدون مشكل عمل كرده و آزاد هستم.

در صورت صحت داشتن چنین مسائلی، صد در صد با من برخورد می كردند.

كسی كه رفیق ایشان بوده و آن نوشته‌ها را پیش رویش قرار داده بود، سه سال خرجش را می‌دادم.

او از حضور برخی اوباش در ورزشگاه هم می‌گفت.

كسانی كه دایی آنها را اراذل و اوباش خطاب كرد فقط یك بار علیه او شعار دادندولی هرگز به او فحاشی نكردند.

از جلسه مطبوعاتی روز شنبه هم بگویید.

برخلاف میل باشگاه، مجبورم این نشست را برگزار كرده تا اذهان عمومی در این مورد دچار اشتباه نشود.

این نكته را هم ذكر كنم كه در زمان جنگ تیم‌ملی فوتبال كشورم را در زمین‌های خاكی تمرین می‌دادم، آن زمان آقایان كجا بودند؟ افتخار زندگی ام این است كه پرچم كشورم را در چهار گوشه آسیا بالا برده‌ام.