تبیان، دستیار زندگی
مامان، سلام! امروز که این نامه را برایت می‏نویسم روز مادر است. این نامه را نوشتم تا بگویم خیلی سعی کردم یک هدیه‏ی خوب برایت بخرم، اما نتوانستم؛ چون پول‏هایم خیلی کم بود. با اینکه چند روز پول‏هایم را خرج نکردم و همه را پس‏انداز کردم. بازهم پولم به خرید یک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به جای هدیه دادن

به جای هدیه دادن

مامان، سلام!

امروز که این نامه را برایت می‏نویسم روز مادر است. این نامه را نوشتم تا بگویم خیلی سعی کردم یک هدیه‏ی خوب برایت بخرم، اما نتوانستم؛ چون پول‏هایم خیلی کم بود. با اینکه چند روز پول‏هایم را خرج نکردم و همه را پس‏انداز کردم. بازهم پولم به خرید یک هدیه‏ی خوب نرسید. من خواستم در روز مادر به جای هدیه دادن در کارهای خانه کمکت کنم؛ اما آبجی زودتر از من این تصمیم را گرفت. می‏خواستم نمره‏های خوبم را به تو هدیه بدهم؛ اما خودت که می‏دانی، من همه‏ی نمره‏هایم تا حالا بیست بوده.

امروز که داشتم به مدرسه می‏رفتم کفش‏هایت را توی جا کفشی دیدم. کفش‏هایت خیلی خاکی بود. دیروز که رفته بودی از باغ مش حسین سبزی تازه بخری کفش‏هایت خاکی شده بود. واکس قهوه‏ای نداشتیم.

کفش

ظهر که از مدرسه آمدم با یک دستمال خیس، کفش‏هایت را تمیز کردم و حسابی برق انداختم. دلم می‏خواست در روز مادر یک جوری خوشحالت کنم. حال خوشحال شدی؟

س. حسینی

 ماه نامه ی ملیکا

تنظیم: خرازی

***************************

مطالب مرتبط

همسایگی

لبخند بزن، زندگی را حس کن

فصل امتحانات

آداب سخن گفتن برای فضایی ها(2)

آداب سخن گفتن برای فضایی ها

نوجوانان بخوانند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.