تبیان، دستیار زندگی
چهره سه تیم صعود كننده آسیایی به جام جهانی 2010 مشخص شد...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود سه تیم ازآسیا به جام جهانی

استرالیا - قطر

با تساوی بدون گل تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل کره شمالی هم اکنون تیم ملی فوتبال کشورمان برای راهیابی به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با وضعیت مخاطره انگیزی روبرو شده است، چرا که در حال حاضر با هفت امتیاز از شش مسابقه در رده چهارم قرار گرفته است اما اگر کمی منطقی تر با شرایط روبه رو شویم متوجه می شوید که هنوز شانس برای صعود به جام جهانی برای تیم ملی وجود دارد.

شب گذشته چهار بازی حساس در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی در آسیا برگزار شد كه با انجام این بازی‌ها چهره سه تیم آسیایی صعود كننده به مسابقات آفریقای جنوبی مشخص شد.

در گروه نخست تیم ژاپن با پیروزی یك بر صفر برابر ازبكستان 14 امتیازی شد و جواز حضور در مسابقات جام جهانی را به دست آورد.

در این بازی که از گروه یک انتخابی جام جهانی برگزار می شد ژاپن با گل دقیقه نهم شینیجی اوکازاکی در استادیوم پاختاکور میزبان را ناکام گذاشت.

کره جنوبی - امارات

استرالیا هم با وجود تساوی برابر قطر توانست دومین تیم آسیایی لقب بگیرد كه توانسته به جام جهانی راه پیدا كند.

در گروه دوم با تساوی ایران برابر كره‌شمالی، ایران كم امید‌ترین تیم در میان مدعیان گروه لقب گرفت، به طوری كه برای قرار گرفتن در مكان سوم و حضور در بازی پلی‌آف به كسب شش امتیاز باقی مانده نیاز دارد.

كره‌جنوبی صدرنشین این گروه با پیروزی دو بر صفر برابر امارات به جام جهانی رفت تا به این ترتیب سایر تیم‌های این دو گروه برای دو سهمیه باقی‌مانده با هم رقابت كنند.

پارک جی سونگ هافبک منچستر یونایتد در دقیقه 9 و سونگ یئونگ کی در دقیقه 38 گلزنان کره جنوبی بودند که در همان نیمه اول کار را تمام کردند.

سه دقیقه بعد از شروع نیمه اول دو هیون کیم کارت قرمز گرفت و بشیر سعید از امارات در دقیقه 85 اخراج شد تا دو تیم به تساوی نفری برسند.

با این نتیجه کره جنوبی با 14 امتیاز در صدرجدول ایستاد تا در بازی بعدی روز چهارشنبه میزبان عربستان سعودی باشد.

تنظیم برای تبیان : رضا سیگاری