تبیان، دستیار زندگی
محققان كانادایی اعلام كردند: آلودگی هوا می‌تواند باعث بروز دردهای شكمی شود. به گزارش سرویس بهداشت و درمان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلودگی هوا و دردهای شكمی به ویژه در زنان

آلودگی هوا

محققان كانادایی اعلام كردند: آلودگی هوا می‌تواند باعث بروز دردهای شكمی شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، به گفته این محققان؛ دردهای شكمی یكی از شایع‌ترین علل مراجعه به بخش اورژانس در بیمارستان‌ها است كه می‌تواند با آلودگی هوا در ارتباط باشد.

دكتر گیلاد كاپلان محقق دانشگاه كالگاری در بررسی‌های خود مشاهده كرد كه بیش از 95 هزار بیمار مبتلا به دردهای شكمی با دلایل نامشخص از بخش اورژانس بیمارستانهای شهر ادمونتون در ایالت آلبرتا در مدت مشخصی ترخیص شده‌اند. این تحقیق هم چنین روی بیش از 25 هزار بیمار مبتلا به درد در ناحیه شكم در بیمارستانی در مركز مونترال تكرار شد. بعلاوه از اطلاعات مركز ملی كنترل آلودگی هوا در كانادا برای تعیین سطح تماس با ازن، دی اكسید نیتروژن، دی اكسید سولفور، مونوكسید كربن و مواد ذره‌ای در اندازه‌های مختلف در هر ساعت در ادامه تحقیقات استفاده شد.

مطالعات نشان داد: نزدیك به دو سوم از بیمارانی كه به علت درد شكمی نامشخص به بخش اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌كنند زنان هستند و اكثر آنها نیز در گروه سنی 15 تا 24 سال قرار دارند. همچنین معلوم شد تعداد مراجعه زنان جوان به دلیل بروز این قبیل دردها به بیمارستان در روزهایی كه آلودگی هوا بیشتر است، افزایش می‌یابد.

كاپلان و همكاران وی دریافتند: بروز دردهای شكمی در زنان جوان در اثر افزایش آلودگی هوا بیشتر است و علت این امر افزایش نرخ ابتلا به سندرم روده تحریك پذیر در بین زنان است.

*مطالب مرتبط:

آلودگی هوا، رشد جنین را کم می کند

تأثیر آلودگی هوا بر کودکان

آلودگی هوای تهران خطرناک شده

افزایش شدید آلودگی هوای تهران و راه كارهای تغذیه ای 

بررسی نقش موثر تغذیه در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا

روزهای آلودگی هوا بیشتر مایعات بنوشید

بهترین غذاها در هوای آلوده

آلودگى هوا و اثرات احتمالى آن بر سلامتى

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.