تبیان، دستیار زندگی
بهترین راه برای نگه داشتن پنیر, پیچیدن در کاغذ آلومینیومی است.خرده های پنیر را هیچ وقت دور نریزید, بلکه با چنگال له کرده و با سس سالاد مخلوط کنید و روی سالاد بریزید. در ضمن خرده های پنیر را می توانید روی پوره سیب زمینی هم رنده کنید و پوره را روی چراغ قرار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواندنی های خوردنی

توت فرنگی

آیا دوست دارید شما را با نکاتی ریز اما خواندنی و کاربردی آشنا کنیم؟ همه ما در خانه داری با نکاتی برخورد می کنیم که گاه سبب کندی در روال کار منزل و گاه باعث عدم آراستگی در وظایف ما می گردد. مثل تخم مرغی که در هنگام پخت می شکند یا ترک خوردن سیب زمینی در حین پختن. در این مطلب می خواهیم راهکارهایی مفید را به شما ارئه دهیم.

 رفع بو از ظروف: برای برطرف کردن بوی ظروف کافی است که کمی آب گرم مخلوط با گرد خردل روی آنها بریزید و بشویید, بعد با آب ساده شستشو دهید و خشک کنید.

 ریختن نمک در نمکدان: برای اینکه هیچ وقت نمک در نمکدان شما بر اثر رطوبت به هم نچسبد و به راحتی از نمکدان بیرون بیاید چند دانه برنج در نمکدان بریزید.

پیاز

خرد کردن پیاز: برای اینکه موقع خرد کردن پیاز اشک نریزید چه باید کرد؟

هنگام پوست کردن پیاز,ساقه های جعفری را بجوید یا یک تکه نان یا یک تکه چوب کبریت لای دندانهایتان قرار دهید.

 جلوگیری از سوختن شیر: برای جلوگیری از سوختن شیر در موقع جوشیدن لبه ظرف را با روغن چرب کنید.

 چگونه نگه داری کردن پنیر: بهترین راه برای نگه داشتن پنیر, پیچیدن در کاغذ آلومینیومی است.خرده های پنیر را هیچ وقت دور نریزید, بلکه با چنگال له کرده و با سس سالاد مخلوط کنید و روی سالاد بریزید. در ضمن خرده های پنیر را می توانید روی پوره سیب زمینی هم رنده کنید و پوره را روی چراغ قرار دهید تا لذیذتر شود.

چگونه پختن تخم مرغ شکسته

برای اینکه تخم مرغ ترک خورده را در آب بجوشانید, قبل از اینکه آن را در آب بیندازید, آهسته و آرام جای ترک خوردگیهای آن را آب لیمو یا نمک بزنید.

 چگونه باز کردن در بلوری بطری: هرگاه در بلوری بطری محکم شد یک قطعه پارچه پشمی را در آب جوش زده و به گردن بطری بچینید در آن باز می شود.

هویج

ترک خوردن سیب زمینی:برای اینکه سیب زمینی هنگام پختن ترک نخورد مقداری کره یا روغن قبل از پختن سیب زمینی روی آن بمالید. بدین ترتیب هم طعم بهتر و هم از ترک خوردن آن جلوگیری می شود.

برطرف کردن بوی پیاز از کارد یا چاقو:با بریدن چند هویج بوسیله کارد یا چاقویی که بوی پیاز می دهد منجر به از بین رفتن بوی پیاز می شود.

پوست کندن هویج: آسان ترین راه برای پوست کندن هویج, قرار دادن آنها داخل آب جوش و به مدت ده دقیقه می باشد. بدین صورت پوست هویج به راحتی کنده خواهد شد.

 از بین بردن کرم چوب:

برای نابود کردن کرم چوب که وسایل چوبی خانه از قبیل کمد,میز,صندلی را سوراخ می کنند,باید به قسمت هایی که کرم سوراخ کرده به مدت دوازده یا پانزده روز متوالی پیاز بمالید.

گوجه فرنگی

پوست کندن گوجه فرنگی: اگر می خواهید گوجه فرنگی را به آسانی و بدون آنکه لطمه ای به گوشت آن وارد شود بکنید,نخست آنرا به مدت یک دقیقه در آب جوش بیندازید. بدین صورت پوست آن به آسانی کنده می شود.

 خوش عطر کردن قند: مقداری از وانیل را در درون ظرفی که قند را در آن قرار می دهید بگذارید بدین صورت قند بوی خوبی خواهد گرفت.

راه های تشخیص ماهی تازه از ماهی کهنه یا مانده:

1- ماهی تازه,چشمهای شفاف و روشنی دارد. در حالی که ماهی مانده چشمهایش فرو رفته یا به حالت نیمه باز است.

2- گوش های ماهی تازه باید به رنگ قرمز یا صورتی باشد.

3- با فشار دادن انگشت بر روی پوست ماهی تازه اثر انگشت نباید بماند.

4- ماهی را در درون آب سرد بیندازید در صورتی که روی آب شناور ماند تازه می باشد.

 از بین بردن خطهای مداد رنگی:

موقعی که بچه ای دیوار اتاق را خط خطی کرد بهترین راه برای از بین بردن خطها,استفاده از خاکستر سیگار می باشد.بدین صورت انگشت خود را به خاکستر سیگار آغشته کنید و روی خطهای رنگی بمالید. بدین طریق خط های روی دیوار از بین می رود.

تمیز کردن ماهی تابه سوخته: برای پاک کردن قابلمه یا ماهی تابه ای که غذا در اثر سوختگی به ته آن چسبیده است  می توان از طریق زیر عمل نمود. ابتدا قابلمه را با آب گرم پر کنید و مقداری نمک به آن اضافه نمایید. بدین وسیله با شستن به راحتی پاک می شود.

اما اگر غذا محکم به ته قابلمه چسبیده, مقداری سرکه در داخل قابلمه ریخته و بجوشانید.بدین وسیله کاملا پاک خواهد شد.

از بین بردن جرم قوری استیل: برای بردن جرم, قوری را پر از آب کرده و مقداری نیز آب لیمو در داخل آب بریزید و قوری را روی اجاق بگذارید تا کاملا بجوشد بدین طریق جرم از بدنه قوری جدا می شود.

شمیم

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

اگر تازه ازدواج کرده اید

ایمن باشید و پر نور

کدبانوی دیجیتالی

نکرده به کار و نذارین به کار

اگر بدانید بهتر است

از برکت سفره تان نگهداری کنید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.