تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به موضوع اعلام اسامی مفسدان اقتصادی گفت: اعلام اسامی مفسدان اقتصادی فقط وظیفه قوه قضائیه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام اسامی مفسدان اقتصادی فقط وظیفه قوه قضائیه است
دکترعلیرضا جمشیدی

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به موضوع اعلام اسامی مفسدان اقتصادی گفت: اعلام اسامی مفسدان اقتصادی فقط وظیفه قوه قضائیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکترعلیرضا جمشیدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران که در معاونت توسعه و حقوقی قضایی برگزار شد، ضمن محکوم کردن حادثه بمب گذاری در سیستان و بلوچستان گفت: شهادت جمعی از هموطنان در سیستان و بلوچستان واقعه دلخراشی بود که با قوت و قاطعیت برخورد لازم صورت گرفت و امیدواریم چنین حوادثی دیگر تکرار نشود و با هوشیاری مردم شیعه و اهل تسنن این گونه وقایع خنثی شود.

جمشیدی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد مافیای نفت و سخن دکتر احمدی نژاد در مورد تغییر عینک قوه قضائیه نیز گفت: پرونده هایی که به ما به عنوان جرایم اقتصادی واصل شده یا از وزارت اطلاعات یا دیوان محاسبات و یا سازمان بازرسی است اما اصل این موضوع این است که پرونده های جرایم اقتصادی را با قوت رسیدگی می کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به سخنان رئیس جمهور در مورد تغییر عینک قوه قضائیه نیز گفت: عینک قوه قضائیه قانون است و قانون عوض نمی شود و ما این عینک قوه قضائیه را عوض نخواهیم کرد.

عینک قوه قضائیه قانون است و قانون عوض نمی شود و ما این عینک قوه قضائیه را عوض نخواهیم کر.د

عینک قوه قضائیه قانون است و قانون عوض نمی شود و ما این عینک قوه قضائیه را عوض نخواهیم کرد

سخنگوی قوه قضائیه

وی در پاسخ به این سئوال که آیا رئیس جمهور اجازه دارد که اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کند گفت: طبق تبصره 3 الحاقی مورخه 24/3/85 ماده 188 از قانون آیین دادرسی در مورد محکومیت قطعی به جرم ارتکاب اختلاس، ارتشا، مداخله یا تبانی یا اخذ پورسانت در معاملات دولتی اخلال در نظام اقتصادی کشور و سوء استفاده از اختیارات، جرایم گمرکی و جرایم مالیاتی و همچنین قاچاق کالا و ارز و به طور کلی جرم علیه حقوق مالی دولت به دستور دادگاه صادر کننده رای  قطعی و خلاصه متن حکم شامل مشخصات فرد، سمت یا عنوان، جرایم ارتکابی و نوع و میزان مجازات محکوم علیه به هزینه وی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار و یکی از روزنامه های محلی منتشر و در اختیار سایر رسانه های عمومی گذاشته می شود مشروط به آنکه ارزش عواید حاصله از جرم، یکصد میلیون ریال و یا بیشتر باشد.

جمشیدی تصریح کرد: قوه قضائیه تکلیف دارد که به همه پرونده های منجر به حکم قطعی اسامی مفسدان را اعلام کند بنابراین قوه قضائیه به وظیفه خود عمل می کند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: اعلام اسامی مفسدان اقتصادی به موجب حکم قطعی و فقط از سوی قوه قضائیه اعلام می شود.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور