تبیان، دستیار زندگی
متأسفانه در سینمای ایران ، ژانر پلیسی متولی ندارد و همواره این ژانر در دل ژانر اجتماعی و به صورت کمرنگ دیده شده است. مهر- محمد رضا شرف الدین مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با ستاد خبری نخستین جشنواره فیل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرف الدین: ژانر پلیسی متولی ندارد


متأسفانه در سینمای ایران ، ژانر پلیسی متولی ندارد و همواره این ژانر در دل ژانر اجتماعی و به صورت کمرنگ دیده شده است.

مهر- محمد رضا شرف الدین مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با ستاد خبری نخستین جشنواره فیلم پلیس با یبان این مطلب افزود: تعریف درستی از سینمای پلیسی تاکنون ارائه نشده است.

وی ادامه داد: سینمای ایران قبل از انقلاب یک جور شوخی بود و طبیعی بود که ژانر پلیسی هم در آن تعریف نشود و پلیس در بیشتر فیلم ها یک ابزار دراماتیک برای پیشبرد قصه بود.

به گفته وی بعد از انقلاب اسلامی که سینما به عنوان ابزار فرهنگی و هنری و حتی سیاسی مطرح شد ، فیلم هایی ساخته شد، ولی به دلیل فقدان تعریف این ژانر و عدم حمایت از فیلمسازان ، آثار کم ارزشی ساخته شد.

مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه برای ساخت آثار ارزشمند و تأثیرگذاری پلیسی، پشتیبانی مالی، اعتباری ، اطلاعاتی و تجهیزاتی نیاز است، خاطرنشان ساخت : درحالی که پلیس در جامعه برای حفظ امنیت ، نظم و انضباط اجتماعی بسیار کارآمد بوده است، ولی چون همه اینها در چارچوب ستادی و عملیاتی باقی ماندند راهی به میان مردم باز نکردند.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت های جشنواره پلیس این است که ژانر پلیسی را در سینمای ایران رسمیت بخشد.

شرف الدین با اشاره به ضرورت برگزاری این حرکت سینمایی در کشور گفت: فیلم های پلیسی به دلیل اکشن بودن جذاب و گیرا هستند و مخاطبان زیادی را به خود جذب می کنند.

به اعتقاد وی ، پرداختن به سینمای پلیسی را باید جدی بگیریم و باید با آموزشهای غیر مستقیم و با تصویر سازی مردم را با مسائل امنیت و انظباط اجتماعی آشنا کنیم .