تبیان، دستیار زندگی
من هم یک زن هستم. زنی پرکار و پر مشغله در بطن جامعه با دوستان فراوان خانوادگی و کاری، و آنچه می نویسم دور از هر گونه تعصبی است که ممکن است با شنیدن این حرف ها از دهان یک مرد در مقابلش جبهه بگیریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از جنسیت تان لذت ببرید!

زن

من هم یک زن هستم. زنی پرکار و پر مشغله در بطن جامعه با دوستان فراوان خانوادگی و کاری، و آنچه می نویسم دور از هر گونه تعصبی است که ممکن است با شنیدن این حرف ها از دهان یک مرد در مقابلش جبهه بگیریم.

در محیط های کاری و خانوادگی کم نیستند زنانی که با غلو کردن درباره زندگی زناشویی خود و یا قدرت مطلق بودن در خانه خود ، ما را به وسوسه می اندازند که از تجاربشان استفاده کنیم! در 90 درصد موارد ، شروع این کار یعنی تیشه به ریشه زندگی خود زدن. در اداره، دفتر، مدرسه، شرکت، اتوبوس، مترو و صدالبته دوره های خانوادگی یا دوستانه خانم ها، این حرف های سطحی درباره یک زندگی ایده آل و یک شوهر گوش به فرمان فراوان شنیده می شود. آیا به راستی فکر می کنید این افراد خوشبختند؟

زن بودن با خود انتظارات ،تکالیف و وظایفی به همراه دارد که برای خوشبختی و کامل بودن باید به آن ها پایبند بود.

متاسفانه این خصلت بعضی از خانم هاست که شرایط را به گونه ای متفاوت از آنچه که واقعیت دارد نشان می دهند و با این کار ، بقیه را نیز تحریک می کنند. از حرف هایی مانند: "شوهرم را دیشب از خانه بیرون کردم و او فردا صبح با هدیه ای گرانقیمت برای عذرخواهی آمد" ، "عصبانی شدم و ظرف پنیر را به سمت شوهرم پرت کردم و او هیچی نگفت:" ، "یک هفته به همراه دوستانم مسافرت رفتم ولی شوهرم هیچ وقت تنهایی و بدون من جایی نمی رود"، گرفته تا جملات طعنه آمیزی مانند: "هنوز هر شب برای همسرت شام می پزی؟ آخی، این کارها در خانه ما وظیفه شوهرم است، تو خیلی به شوهرت رو می دهی. همسر من که بدون اجازه من آب هم نمی خورد".

گول این حرف ها را نخورید. شما در زندگی واقعی این گونه افراد حضور ندارید. شاید این حرف ها فقط تخیلات و آرزوهایشان از یک زندگی به ظاهر ایده آل باشد. در ضمن تحقیقات نشان داده که دوام این زندگی ها بسیار کم است و پس از مدتی از هم می پاشند. آیا شما واقعا دوست دارید به جای همسر، یک غلام حلقه به گوش در خانه داشته باشید؟ آیا دوست ندارید در هنگام بروز یک حادثه شوهرتان کنترل امور را به دست بگیرد؟ آیا دلتان می خواهد همیشه به تنهایی بار مسایل را به دوش بکشید؟ آیا ترجیح می دهید همسرتان به جز چشم، چیزی به شما نگوید؟

اگر خود و زندگی تان را دوست دارید سعی کنید در دام این گونه افراد نیفتید. این کار تنها سبب می شود که شما فرصت هر گونه استراحت و آرامشی را از خود بگیرید و یکه و تنها در میدان زندگی بجنگید. مسوولیت زندگی، بچه ها، کار خانه، حساب کتاب های بی پایان اقتصادی و... خیلی زود شما را به یک انسان عصبی و بداخلاق تبدیل می کنند در عین حال که فاصله بین شما و همسرتان نیز روز به روز بیشتر می شود. اگر می خواهید به چنین انسانی تبدیل شوید، عجله کرده و به حرف های این افراد دوست نما عمل کنید.

یادتان باشد ، هر مردی خلق و خوی مخصوص به خود را دارد و با درک آنها می توانید یک زندگی خوب و روپایی برای خود و خانواده تان ایجاد کنید . این به آن معناست که همه زندگی ها را نمی توان با یک نسخه پیچید.

من موافق این نیستم که شما از زیر بار هر گونه مسوولیتی شانه خالی کرده و تمام کارها را بر سر شوهرتان بریزید. هر زنی در دنیای امروز باید توانایی اداره کردن یک زندگی در حد متوسط را داشته باشد، تحصیلات، مطالعه برای به روز بودن و یک کار عملی برای امرار معاش به شما کمک می کند که احساس ناتوانی نکنید و در هر سن و سالی آماده ورود به میدان زندگی باشید زیرا کشتی زندگی هر کسی ممکن است روزی در دریای حوادث بیفتد و نیاز به پاروزنانی بیش از یک نفر داشته باشد، اما یادتان باشد در زندگی خانوادگی، شمشیرتان را از رو نبندید.

زن باشید و از زن بودن خود لذت ببرید.

منبع :مجله موفقیت

تنظیم برای تبیان: داوودی

مقالات مرتبط :

مفتخرم که خانه دارم!

شاهکار زنانه

پیامد های + و- اشتغال زن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.