تبیان، دستیار زندگی
از کارمندان گرفته تا مدیران شرکت ها و دیگر مشاغل ، همه و همه درگیر مشکل پشت میز نشینی هستند ، اما .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حرکات ورزشی برای پشت میزنشین ها

درمان کمر درد

از کارمندان گرفته تا مدیران شرکت ها و دیگر مشاغل، همه و همه درگیر مشکل پشت میز نشینی هستند، اما آنچه که بین همه این عزیزان مشترک است، درد های شبانه ای است که به مرور زمان در نواحی تحتانی ستون مهره ها به سراغشان خواهد آمد که علت آن تحت فشار قرار گرفتن استخوان خاجی و دنبالچه است که به دنبال پشت میز نشستن ایجاد می شود.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند حرکت ویژه آشنا کنیم که در رفع این نوع درد ها معجزه می کنند.

شکل شماره یک

حرکت اول: این حرکت به عنوان حرکت آغازین به شمار می رود که هدفش شروع تخلیه فشار جسمی از روی کمربند لگنی و طبیعتا استخوان های تحتانی می باشد.برای انجام این حرکت مطابق شکل پاها را روی زمین قرار داده ، دست ها را پشت خود اهرم کرده و و پاها را به حالت زیگزاگی مطابق شکل باز و بسته کنید.این حرکت را 40 مرتبه و در 3 ست متوالی با فاصله یک دقیقه انجام دهید.

شکل شماره 2

حرکت دوم: مطابق شکل بنشینید و کف هر دو پا را با دو دست بگیرید و حال سعی کنید هر دو زانو را تا جایی که کشش عضلات پا به شما اجازه می دهد به زمین نزدیک کنید. این حرکت را در 45 مرتبه در 3 ست متوالی با فاصله یک دقیقه اجرا کنید.

عکس شماره 3

حرکت سوم: اینحرکت که در حقیقت جهت تقویت عضلات ناحیه لگنی به کار می رود سبب می شود که علاوه بر تخلیه خستگی روزانه، شادابی صبحگاهی را به عضلات کمر و لگن القا کند.برای انجام این حرکت مطابق شکل قرار بگیرید و سعی کنید در هر حرکت با نیم خیز شدن مختصری به عضلات همسترینگ و لنگی فشار آورید.این حرکت را 10 مرتبه در 3 ست با فاصله یک دقیقه اجرا کنید.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری