تبیان، دستیار زندگی
نخستین بیانیه سیاسى حضرت امام خمینى رحمت الله علیه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین بیانیه سیاسی
امام خمینی

نخستین بیانیه سیاسى حضرت  امام خمینى رحمت الله علیه

بسم الله الرحمن الرحیم

   بخوانید و بكار ببندید

  « قیام لله، یگانه راه اصلاح جهان  »

      قال الله تعالى: قل انما اعظكم بواحدة ان تقوموالله مثنى و فرادا 

خداى تعالى در این كلام شریف، از سر منزل تاریك طبیعت تا منتهاى سیر انسانیت را بیان كرده و بهترین موعظه هایى است كه خداى عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یك كلمه راپیشنهاد بشر فرموده، این كلمه تنها راه اصلاح در جهان است. قیام براى خدا است كه ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلت رسانده و از جلوه‏هاى گوناگون عالم طبیعت رهانده.

خلیل‏آسا در علم الیقین زن نداى لا احب الافلین زن

قیام لله است كه موسى كلیم را با یك عصا به فرعونیان چیره كرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صعق و صحو كشاند. قیام براى خدا است كه خاتم النبیین صلى الله علیه و آله را یك تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بت‏ها را از خانه خدا برانداخت و به جاى آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قاب قوسین او ادنى رساند.بدبختى و تیره روزى ما به خاطر قیام براى منافع شخصى است خودخواهى و ترك قیام براى خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره كرده و شورهاى اسلامى را زیر نفوذ دیگران درآورده.

امام خمینی

قیام براى منافع شخصى است كه روح وحدت و برادرى را در ملت اسلامى خفه كرده. قیام براى نفس است كه بیش از ده میلیون جمعیت‏شیعه را به طورى از هم متفرق و جدا كرده كه طعمه مشتى شهوت پرست پشت میزنشین شدند. قیام براى شخص است كه یك نفر مازندرانى بیسواد را بر یك گروه چندین میلیونى چیره مى‏كند كه حرث و نسل آنها را دستخوش شهوات خود كند. قیام براى نفع شخصى است كه الان هم چند نفر كودك خیابانگرد را در تمام كشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حكومت داده.قیام براى نفس اماره است كه مدارس علم و دانش را تسلیم مشتى كودك ساده كرده و مراكز علم قرآن را مركز فحشا كرده. قیام براى خود است كه موقوفات مدارس و محافل دینى را به رایگان تسلیم مشتى هرزه گرد بى‏شرف كرده و نفس از هیچ كس در نمى‏آید. قیام براى نفس است كه چادر عفت را از سر زن‏هاى عفیف مسلمان برداشت و الان هم این امر خلاف دین و قانون در مملكت جارى است و كسى بر علیه آن سخن نمى‏گوید. قیام براى نفع‏هاى شخصى است كه روزنامه‏ها كه كالاى پخش فساد اخلاق است، امروز هم همان نقشه‏ها را كه از مغز خشك رضاخان بى‏شرف تراوش كرده تعقیب مى‏كنند و در میان توده پخش مى‏كنند. قیام براى خود است كه مجال به بعضى از این وكلاى قاچاق داده كه در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هر چه مى‏خواهد بگوید و كسى نفس نكشد.

براى نجات دین از دست مشتى شهوتران قیام كنید هان‏اى روحانیین اسلامى!اى علماء ربانى!اى دانشمندان دیندار!اى گویندگان آئین دوست!اى دینداران خداخواه!اى خداخواهان حق پرست!اى حق پرستان شرافتمند!اى شرافتمندان وطنخواه!اى وطنخواهان با ناموس!موعظت‏خداى جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحى را كه پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترك نفع‏هاى شخصى كرده تا به همه سعادت‏هاى دو جهان نایل شوید و با زندگانى شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید.

  « ان لله فى ایام دهركم نفحاث الافتعرضوالها  »

 امروز روزى است كه نسیم روحانى الهى وزیدن گرفته و براى قیام اصلاحى بهترین روز است، اگر مجال را از ست‏بدهید و قیام براى خدا نكنید و مراسم دینى را عودت ندهید، فرداست كه مشتى هرزه گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آئین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود كنند. امروز شماها در پیشگاه خداى عالم چه عذرى دارید؟ همه دیدید كتاب‏هاى یك نفر تبریزى بى‏سر و پا را كه تمام آئین شماها را دستخوش ناسزا كرد و در مركز تشیع به امام صادق و امام غایب روحى له الفداء آنهمه جسارت‏ها كرد و هیچ كلمه از شماها صادر نشد.امروز چه عذرى در محكمه خدا دارید؟ این چه ضعف و بیچارگى است كه شماها را فراگرفته؟اى آقاى محترم كه این صفحات را جمع آورى نمودید و به نظر علماء بلاد و گویندگان رساندید، خوب است‏یك كتابى هم فراهم آورید كه جمع تفرقه آنان را كند و همه آنان را در مقاصد اسلامى همراه كرده، از همه امضا مى‏گرفتید كه اگر در یك گوشه مملكت‏به دین جسارتى مى‏شد، همه یك دل و یك جهت از تمام كشور قیام مى‏كردند. خوب است دیندارى را دست كم از بهائیان یاد بگیرید كه اگر یك نفر آنها در یك دیه زندگى كند، از مراكز حساس آنها با او رابطه دارند و اگر جزئى تعدى به او شود، براى او قیام كنند. شماها كه به حق مشروع خود قیام نكردید، خیره سران بیدین از جاى برخاستند و در هر گوشه زمزمه بیدینى را آغاز كردند و به همین زودى بر شما تفرقه زده‏ها چنان چیره شوند كه از زمان رضاخان روزگارتان سخت تر شود:

« و من یخرج من بیته مهاجرا الى الله و رسوله ثم یدركه الموت فقد وقع اجره على الله »

11/شهر جمادى الاولى 1363

         سید روح الله خمینى

منبع: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور