تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم:   2 کیلو بادنجان ریز قلمی تازه 2 كیلو شكر   6-5 عدد هـِل نصف استكان كوچك آب لیمو طرز تهیه: بادنجان ها را شسته و پوست آنها را خیلی نازك می گیریم. سپس وسط آنها شكاف كوچكی ایجاد كرده و در آب سرد قرار می ده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مربای بادنجان

مواد لازم:

2 کیلو

بادنجان ریز قلمی تازه

2 كیلو

شكر

6-5 عدد

هـِل

نصف استكان كوچك

آب لیمو

طرز تهیه:

بادنجان ها را شسته و پوست آنها را خیلی نازك می گیریم. سپس وسط آنها شكاف كوچكی ایجاد كرده و در آب سرد قرار می دهیم تا رنگ آنها تیره نشود. شكر را با سه لیوان آب و هل روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و شربت آن كمی غلیظ شود. ظرف را از روی حرارت بر می داریم تا شربت غلیظ خنك شود. بادنجان ها را یك بار در آب می جوشانیم تا بپزند، ولی له نشوند. سپس آنها را در آبكش می ریزیم و بلافاصله در شربت خنك شده قرار می دهیم. ظرف را روی حرارت ملایم می گذاریم تا بادنجان ها شربت را جذب كنند و مربا جا بیفتد. وقتی شربت جوشید، آب لیمو را هم اضافه می كنیم. بعد از آماده شدن مربا، ظرف را از روی حرارت بر می داریم و صبر می كنیم تا مربا خنك شود. بعد آن را در شیشه ریخته و در یخچال نگهداری می كنیم.

قابل ذكر است كه بادنجان های چند روز مانده به هیچ وجه برای تهیه مربا مناسب نیستند و زحمت شما را به هدر خواهند داد. هر چه بادنجان ها تازه تر باشند، مربای بهتری تهیه خواهد شد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.