تبیان، دستیار زندگی
دیدار پرسپولیس - بنیادکار ازبکستان در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رکورد دیگری در تعداد تماشاگران به جا گذاشت..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس رکورد دار در آسیا

هواداران پرسپولیس رکورد دار حضور در آسیا

دیدار پرسپولیس -بنیادکارازبکستان در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رکورد دیگری در تعداد تماشاگران به جا گذاشت.

به نقل از مهر، حضور بیش از 95 هزار نفر در استادیوم آزادی رکورد جدیدی در فهرست میزان طرفداران بازیهای لیگ قهرمانان آسیا بود.

پیش از این بیشترین تعداد تماشاگران یک بازی متعلق به بازی اوراواردز - سپاهان در فینال لیگ قهرمانان سال 2007 بود که 59 هزار و 32 نفر را به استادیوم سایتاما کشانده بود.

اما تیم پرسپولیس بنابر اعلام ناظر بازی 95 هزار و 225 نفر را به استادیوم آزادی آورد هر چند نتوانست در آن روز برنده باشد و با شکست یک برصفر طرفداران را با اندوه همراه کرد.

شاهین رحمانی دبیر وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص گفت: " پرسپولیس در سال 1963 تاسیس شد اما از همان روز اول با سابقه یک باشگاه پرطرفدار شروع کرد. به غیر از سال‌های اولیه که آنها پتانسیل باشگاهی به نام شاهین را در درون داشتند در تمام تاریخ خود باشگاهی بر پایه مردم بودند که از این حیث جزو باشگاه‌های بزرگ آسیا به حساب می آیند".

وی ادامه داد:" طرفداری استقلال یا پرسپولیس به جزوی از هویت اجتماعی علاقمندان فوتبال ایران تبدیل شده است. حس پیوند با این دوباشگاه از سنین نوجوانی شکل می گیرد و خیلی اوقات تا آخر عمر باقی می ماند. هر چند در رسانه های ایران داشتن تعلق خاطر به فوتبال باشگاهی در سنین بالاتر چندان شایسته به حساب نمی آید. به همین دلیل افرادی که می خواهند بلوغ فکری خود را نشان دهند سعی می کنند تظاهری به طرفداری از فوتبال باشگاهی نداشته باشند که این با فرهنگ برخی جوامع فوتبالی جهان متفاوت است".

پرسپولیس تهران

دبیر وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: "بنابر گفته مسئولان باشگاه پرسپولیس تعداد هواداران این تیم به حدود 25 میلیون نفر می رسد و مرزهایش تا آنجا که ایرانیان مهاجرت کرده اند گسترده شده است. پر شدن استادیوم آزادی که با شور زیادی همراه است بارها در طول فصل بازیها تکرار می شود که بهترین نمونه آن بازی استقلال - پرسپولیس است هر چند این آمار و ارقام در آسیا گاهی غیرمنتظره به نظر می آید".

رحمانی در خاتمه تصریح کرد: " بعضی از علاقه مندان پرسپولیس برای همین بازی اخیر با بنیادکار شب را در کنار استادیوم سر کردند ولی نتوانستند صعود تیمشان را جشن بگیرند. با این وجود پرسپولیس باشگاهی نیست که با باخت چیزی از محبوبیتش کم شود. بزرگی این باشگاه بیش از نتیجه یک بازی است".

پرسپولیس در تمام بازیهایش در بالای جدول پرتماشاگرترین میزبانان لیگ قهرمانان بود. آنها در بازی با الشارجه در روز اول 55 هزار تماشاگر داشتند. و برای پیروزی 3-1 مقابل الغرافه 53 هزار و 204 نفر به آزادی کشاندند. پرسپولیس بدلیل اینکه نتوانست در جمع چهار تیم برتر لیگ ایران باشد سال آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور نخواهد داشت.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری