تبیان، دستیار زندگی
یست سال پیش فوتبال بازی کرد آنهایی که علیه من شعار دادند از جایی خط می گیرند علی دایی بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان هنوز هم خود را مدیون هواداران پرسپولیس می داند اما هوادارانی که روز جمعه برای تماشای دیدار پرسپولیس و صباباتر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی دایی: پرسپولیس مثل بیست سال پیش فوتبال بازی کرد

آنهایی که علیه من شعار دادند از جایی خط می گیرند


علی دایی بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان هنوز هم خود را مدیون هواداران پرسپولیس می داند اما هوادارانی که روز جمعه برای تماشای دیدار پرسپولیس و صباباتری به ورزشگاه آزادی آمده بودند در طول این دیدار بارها به او توهین کردند. قبل از شروع فصل جاری رقابتهای فوتبال لیگ برترعلی دایی و علی پروین درجلسه دوستانه ای به توافق رسیدند تا دایی این فصل را در پرسپولیس سپری کند اما در زمان حضور دایی درچین علی پروین درمصاحبه ای اعلام کرد نیازی به حضوراو ندارد. این امر موجب بوجود آمدن کدورت بین پروین و دایی شد و با رفتن دایی به صباباتری همه منتظر دیدار پرسپولیس و صباباتری در لیگ برتر شدند. روز جمعه این انتظارها بسر رسید و تماشاگرانی که به ورزشگاه آزادی آمده بودند در طول 90 دقیقه بازی بارها با شعارهایشان به علی دایی توهین کردند. حتی برخی از بازیکنان پرسپولیس نیز در طول بازی وپس از آن در مصاحبه هایی که انجام دادند حرفهایی را علیه کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان مطرح کرده اند. علی دایی در این مورد صحبت کرد.کاپیتان تیم فوتبال صباباتری در ابتدا به دیدار این تیم برابر پرسپولیس اشاره کرد و گفت : نیمه اول بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم اما در نیمه دوم که ما 10 نفره بازی کردیم به مراتب بهتر از پرسپولیس بودیم و می توانستیم برنده این دیدار باشیم اما موقعیت هایمان تبدیل به گل نشد.

علی دایی ادامه داد : پرسپولیس در نیمه دوم ارسال توپ از جناحین را در دستور کار قرارداشت و فوتبالی را ارائه داد که متعلق به بیست سال قبل است. تیمی که داعیه قهرمانی دارد و می خواهد قهرمان لیگ شود اصلا درقد وقواره یک تیم قهرمان ظاهر نشد و انتظارات را برآورده نکرد و نشان داد که صلاحیت قهرمانی را با این روند ندارد.

هوادارانی که روز جمعه در ورزشگاه آزادی حضور داشتند قبل از شروع بازی و در طول این دیدار شعارهایی را علیه کاپیتان تیم ملی سر دادند که مشخص بود آنها از جایی خط گرفته اند. دایی در این مورد می گوید : اینهایی که علیه من شعار دادند هوادار پرسپولیس نیستند. اینها مال آدمهایی هستند که از ورزشگاه کارگران خط می گیرند. اگر می خواهید هواداران واقعی را ببینید بیایید برخورد مردم و هواداران پرسپولیس در خیابان و بیرون از ورزشگاه با من را ببینید. با این حال من مثل همیشه کار خودم را انجام می دهم و خودم را مدیون هواداران واقعی پرسپولیس می دانم.

دایی در دیدار با پرسپولیس تلاش بسیاری برای گلزنی کرد و بیشتر از هر زمان دیگری درگیر شد و دریبل زد. او این مورد را تایید می کند: فوتبال همین است . باید دوید و جنگید تا پیروزی را به دست آورد. من برای صباباتری هر کاری که بتوانم انجام می دهم . دراین بازی هم فقط به فکر پیروزی بودیم و با اینکه نزدیک به 60 دقیقه را 10 نفره بازی کردیم اما بیشتر از پرسپولیس مستحق پیروزی بودیم.اما مهمترین صحنه دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و صباباتری که خیلی ها انتظارآنرا می کشیدند رفتن دایی به سمت نیمکت پرسپولیس بود ولی کاپیتان تیم ملی و مهاجم فصل گذشته پرسپولیس تنها به سمت تماشاگران رفت و به طرف نیمکت نرفت. دایی در این مورد می گوید : به چه دلیل باید به سمت نیمکت پرسپولیس می رفتم. مگر این قانون فوتبال است که باید حتما به سمت نیمکت می رفتم؟ نیمکتی که عامل روی آن باعث شده در طول 90 دقیقه بازی به من فحاشی و توهین شود به چه درد من می خورد . بروم به سمت این نیمکت که چه بشود. نیمکتی که فصل قبل در زمان حضورشان در آذربایجان هم مدام طرفدارانشان به من فحاشی می کردند چه ارزشی برای من دارد. همین عامل روی این نیمکت باعث شده که پارسال با اینکه من درپرسپولیس بودم اما بازهم به من در ورزشگاهها فحاشی شود. حالا بروم به سمت این نیمکت و بگویم دستتان درد نکند که در این مدت این برخورد ها را با من کردید!

بهروز رهبری فرد کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس امروز در مصاحبه خود خطاب به علی دایی عنوان کرده که او به عنوان یک بازیکن تحصیل کرده احترام پیشکسوتان را رعایت نکرده و رسم ادب را هم به جای نیاورده است. دایی جواب رهبری فرد را هم می دهد : بازهم از شما می پرسم که آیا من باید سمت نیمکتی می رفتم که درطول یکسال و نیم گذشته از طریق عوامل خودشان به من فحاشی کرده اند؟ من کسی نیستم که یک روز فحش و ناسزا بشنوم و دعوا کنم و فردا بروم با گل و شیرینی بیایم سر تمرین و عذرخواهی کنم. من اینطور بزرگ نشده ام که رفتار دوگانه داشته باشم. من مرد هستم و وقتی که حرفی بزنم روی حرفم می ایستم نه اینکه بروم با گل و شیرینی برگردم و اظهار پشیمانی کنم. هرکس اعتقادات خاص خودش را دارد و بهتر می داند که چطور باید زندگی کند و چه روشی را برای مطرح شدن انتخاب کند. این را هم بگویم که اصلا لازم نیست هر کسی راجع به من اظهار نظرکند. من تا به حال با لطف خدا و تلاش خودم به اینجا رسیده ام و اظهار نظرهای این عده هم برایم اهمیتی ندارد.بعد از دیدار پرسپولیس و صباباتری درگیری لفظی و فیزیکی بین برادران علی دایی و عده ای از هواداران پرسپولیس روی داد که با دخالت نیروی انتظامی به پایان رسید : متاسفانه یک عده از همین دارو دسته به برادران من فحاشی کردند و با تعداد زیادی به سمت آنها حمله کردند. خوشبختانه ورزشگاه آزادی مجهز به دوربین های مداربسته است و من از طریق مراجع قضایی و باشگاه صباباتری این موضوع را پیگیری خواهم کرد. این را هم مطمئن باشید که من و برادرانم از این تهدیدها نمی ترسیم و پیگیر این مشکل هم خواهیم بود.اما چرا باید برای علی دایی که یکی از پرافتخارترین فوتبالیست های ایران و قاره آسیاست چنین مشکلاتی بوجود بیاید ؟ : متاسفانه در این یکسال و نیمی که من به پرسپولیس برگشته ام مدام دارم فحش و ناسزا می شنوم اما اینها وجودش را ندارند که بیایند ورودررو صحبت کنند. اینها مشکلشان این است که نمی توانند کسی را بالاتر از خودشان ببینند. به نظر من این عده تا به حال « مرد» ندیده اند و آدم هایی را می خواهند که فقط تملق و چابلوسی شان را کنند. متاسفانه این عده چشم دیدن پیشرفت علی دایی را ندارند و مدام به فکر تراشیدن مشکل برای من هستند که مطمئن باشید راه به جایی نخواهند برد.